Un dels principals factors a considerar a l'hora de fer-se amb un cotxe elèctric actualment a Espanya i a Europa és tot el relacionat amb la seva bateria, tant referent a la seva capacitat com a la seva velocitat de càrrega.

La capacitat de la bateria és el que acaba determinant, evidentment tenint en compte també el consum d'aquest tipus de cotxes, la seva autonomia. Així, si d'una banda en tenim una cavat bateria de gran capacitat i, per un altre, tenim un model amb un coeficient aerodinàmic molt baix que li permet tenir un baix consum, l'autonomia acaba sent de xifres superiors a 500 o 600 km, xifres que s'apropen ja a la d'alguns cotxes de combustió que tant triomfen al nostre país.

 

D'altra banda, la velocitat a l'hora de recarregar la seva bateria és també un factor important. Es pot tenir en compte en aquest sentit que la immensa majoria dels conductors que opten per fer-se amb el cotxe elèctric són conductors que saben que poden instal·lar un carregador a casa seva o al seu garatge, de tal manera que el normal serà que carreguin el seu elèctric en aquests punts de càrrega, sobretot durant la nit on els preus siguin més baixos.

El Kia EV6 carrega fins al 80% en només 20 minuts

Però més enllà de la càrrega lenta a casa, un dels principals arguments de venda dels millors elèctrics actualment el nostre país és la seva capacitat de càrrega ràpida, que és precisament la càrrega que se sol realitzar quan afrontem llargs viatges en carretera i autopista, on interessa estar com menys temps carregant millor.

 

Si bé és cert que un dels models que pot presumir de tenir millors registres en aquest sentit és el Tesla Model 3, amb un temps de càrrega de fins al 80 % en tan sols 30 minuts en els súper carregadors de Tesla, no és cap altra que Kia la que, juntament amb Hyundai, pot presumir de tenir en el seu EV6 l'elèctric que més ràpid es carrega en càrrega ràpida.

I és que tant aquest model com l'Ioniq 5, dos models que comparteixen plataforma bateria i sistemes de càrrega, poden arribar a carregar a velocitats de 350 kW com a punta, un nivell de càrrega que permet que els seus bateries es recarreguin fins al 80 per cent en tan sols 18 minuts, sent així els més ràpids en aquest sentit a Espanya.