A Kia són molt conscients de què, si bé és cert que la immensa majoria de les seves vendes per a per a clients particulars, el mercat d'empreses i autònoms està creixent cada vegada més al nostre país, per això, com bé saben els que compten amb un dels models coreans en la seva flota de vehicles d'empresa, la marca ha optat sempre per posar a la venda versions destinades a aquest col·lectiu.

I ara que ha optat per ampliar precisament la gamma d'equipaments del seu Niro en la seva versió 100 × 100 elèctrica amb l'acabat Business, una versió destinada especialment a l'àmbit professional com una solució de mobilitat per a autònoms i empreses.

 

En aquest cas, sent com és un cotxe 100 × 100 elèctric, la idea no és que aquest model es converteixi en un model que vagin a utilitzar professionals autònoms i empreses que necessitin tenir un cotxe per a llargs recorreguts en autovies i autopistes, sinó més aviat per moure's de forma habitual per entorns urbans interurbans on aquest tipus de cotxes elèctrics acaben sent una millor opció quant al cost per quilòmetre respecte a models de gasolina o dièsel.

Arriba a Espanya la versió del Niro elèctrica per a autònoms i empreses

El que es refereix a la part mecànica, aquest Niro elèctric amb acabat Business arriba de la mà d'un motor de 204 cavalls de potència d'una bateria que li permet tenir 460 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP.

 

Quant a l'equipament, arriba amb, entre altres coses, llantes d'aliatge de 17 polzades, fars LED, llums LED per a la conducció diürna, grups òptics posteriors LED, encesa automàtica de llums i sensor de pluja, miralls retrovisors exteriors ajustables elèctricament i calefactables, quadre d'instruments digital de 10,25 polzades, sistema d'info-entreteniment amb pantalla tàctil de 10,25 polzades, Android Auto i Apple CarPlay, alerta de canvi involuntari de carril, selector de maneres de conducció, control de pressió dels pneumàtics, tancament centralitzat amb comandament a distància, sistema d'accés i engegada sense clau, control de creuer adaptatiu i limitador de velocitat i sensors posteriors d'aparcament.

El seu preu supera els 46.000 €, però comptant amb els ajuts del govern, pot arribar a quedar-se per sota dels 40.000 €, un preu que, si s'acaba realitzat molts quilòmetres amb aquest model i es fa un ús correcte de la bateria, acaba amortitzant-se al cap de no molts anys.