No és que sigui precisament cap secret que és un dels motius pels quals Kia s'ha convertit en una de les marques més venudes en el nostre país és per l'excel·lent relació entre la qualitat i el preu dels seus models.

En aquest sentit, per molt que la marca coreana hagi fet un pas endavant amb els seus models més moderns, models que compten ara amb millors dissenys, millor tecnologia i millor qualitat, els seus preus continuen sent en molts casos preus que ens deixen per sota de la mitjana, per això es pot presumir de ser ni més ni menys que la segona marca amb més quota de mercat al nostre país.

Una marca, Kia, que pot presumir a més de ser una de les que té un catàleg més ampli de models a la venda al nostre país, amb opcions de tota mena i amb motoritzacions també de tota mena. Això sí, un dels models segurament més curiosos és el Soul, un model elèctric que no ha tingut l'èxit esperat.

 

Es pot destacar, tanmateix, que abans que es posés a la venda aquest Kia Soul, la marca coreana ja va provar en el seu moment una primera aventura elèctrica, he dit a Kia Ray, un model que comptava amb unes prestacions molt justes i que va llançar al mercat el 2011, quan els elèctrics eren models encara molt incipients i molt poc reeixits.

Kia ressuscita el seu Ray, un model que triomfaria a Europa

Tanmateix, a la marca coreana s'han adonat de què actualment els elèctrics de baix cost i amb prestacions senzilles com és el cas del Dacia Spring o del MG ZS són models que estan cada vegada més assentats a les carreteres espanyoles i europees, i sobretot les carreteres asiàtiques.

És per això que el fabricant ha optat per ressuscitar aquest model, realitzar-lo un més que important en rentat de cara, canviar-lo per complet en el que es refereix l'apartat estètic i millorar-lo també el que es refereix l'apartat mecànic. L'únic problema en aquest cas és que, almenys de moment, la marca coreana continua centrant les seves vendes al mercat nacional, el de Corea del Sud.

 

No són pocs els que asseguren que, si la marca coreana decidís comercialitzar aquest model en altres mercats com és el cas de l'europeu, el seu èxit seria més que notable, entre altres coses perquè seria un elèctric compacte i amb un disseny clarament diferenciat a la resta i, sobretot, amb un preu low-cost que faria del de les millors opcions en el seu segment.