Va ser fa ja un temps quan, tenint en compte que la carrosseria dels xous de mida urbana s'estava convertint la tendència a les carreteres europees, Jeep i Stellantis, el gegant al qual pertany la marca americana, van decidir embarcar-se en un nou projecte que, sens dubte, sembla que ha estat una de les millors decisions que han pres en els últims anys.

Aquest projecte no és altre que el nou Jeep Avenger, un model que, com bé saps els que sempre han tingut la marca americana com una de les seves referències, ha aconseguit recentment guanyar el premi al Cotxe de l'Any a Europa, un premi que, si bé és cert que en cap cas no garanteixen les millors xifres de vendes respecte als seus rivals, no fa una altra cosa que evidenciar que l'aposta de la marca per aquest model ha estat més que encertada.

 

I és que un dels secrets d'aquest model és que, més enllà que en el fabricant hagi notat per llançar dues versions, una amb un motor de gasolina tradicional i una versió elèctrica, i si ha encertat referent a disseny, convertint a un súper pensat gairebé exclusivament per moure's per entorns urbans en un model que recordo molt més als tot terrenys clàssics respecte al disseny de bona part dels seus rivals directes.

El Jeep Avenger, un SUV urbà a molt bon preu

Mantenint les seves senyes d'identitat quant al llenguatge de disseny, la marca ha optat per unes línies molt més modernes i dinàmiques respecte al Renegade, un model que també, això sí, pot presumir de tenir una bona quota de mercat. El millor en aquest cas és que, com bé saben els que estan interessats en fer-se amb un d'ells, aquest model pot presumir de tenir en la seva versió d'accés un preu molt interessant.

 

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla d'aquest model, que compta amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència associada a una transmissió manual, té un preu que es queda per sota dels 22.000 €, és a dir, un preu que el situa a la zona mitja baixa d'un segment que no deixa de créixer a les carreteres europees.

Els plans del fabricant passen perquè sigui la versió elèctrica que realment els doni més alegries, però fan gust molt bé en Jeep que, almenys a Espanya, els models de gasolina continuen tenint molta quota de mercat més gran respecte als models 100 × 100 d'elèctrics, per això han apostat per fixar un preu tan baix a la versió d'accés d'aquest Avenger.