Per molt que Jaguar sigui una de les marques de luxe més ben valorades entre cert tipus de conductor, el cert és que el fabricant britànic no és que pugui presumir de tenir una quota de mercat enorme a cap mercat important a nivell mundial.

Això sí, com passa en tants altres fabricants, al Japó sempre opten per anar avançant el disseny d'alguns dels seus futurs models en forma de prototips, cotxes que estan ideats precisament per deixar amb la boca oberta als seus seguidors i, en alguns casos, arribant fins i tot a ser models de producció.

Això és el que es va pensar inicialment amb el Jaguar C-X75, súper esportiu que va debutar al Saló de l'Automòbil de París fa ja 14 anys, el 2010, i que va provocar que fossin molts els que lloaran l'excel·lent feina tant de disseny com de proposta mecànica per part de la marca anglesa, entre altres coses perquè aquest prototip comptava amb fins a quatre motors 100 × 100 d'elèctrics.

 

La idea de la marca era que aquest model entrarà en fase de producció, però amb tan sols 250 unitats i amb la combinació de dos motors elèctrics i un enorme motor de gasolina que li permetria tenir fins a 888 cavalls de potència. Finalment, tenint en compte les diferents crisis d'aquells anys, el projecte no va seguir endavant.

El Jaguar C-X75 pren vida

Això sí, la marca així que va decidir fabricar fins a 7 unitats d'aquest model, 7 U que van formar part de la producció de la pel·lícula Spectre de la saga de James Bond. Precisament va ser una d'aquestes 7 unitats les que, una vegada acabada la pel·lícula, va acabar en mans d'un col·leccionista que, amb molt bon ull, va decidir anar directament parlar amb el cap de disseny d'aquest model per veure de quina manera es podia homologar per convertir-lo en un model de carrer.

 

Així, gràcies al treball d'Ian Callum i la seva empresa Callum Design, aquest Jaguar, que ha vist com han modificat moltes peces, entre elles nous vidres i miralls retrovisors, nova fibra de carboni de la carrosseria, nous amortidors i l'altçada respecte al terra, aquest model ja pot circular per les carreteres angleses. Això sí, només aquesta unitat en concret.