Les marques prèmium, com bé saben els que estan interessats en un dels seus models, no és que solen apostar precisament per grans descomptes als seus cotxes. Entre altres coses perquè, tenint en compte les tendències del mercat i la imatge de marca, aplicar bones promocions a certs models forma part més de l'estratègia dels generalistes que de les marques que se situen un esglaó per sobre d'aquestes.
És per això que, com bé saben els que estan interessats en models de marques com BMW, Audi, Mercedes i companyia, no és que sigui precisament molt habitual trobar gangues als seus catàlegs. Tanmateix, tal com demostren les xifres de vendes a Espanya, aquesta estratègia conservadora per part d'aquestes marques no és sinònim d'un mal ritme de vendes, més aviat el contrari. I és que les tres prèmium alemanyes poden presumir d'ocupar les posicions 9,10 i 11 al nostre mercat, fent evident el seu pes en ell.
Això no significa, tanmateix, que totes les marques prèmium puguin presumir de tenir cert pes al nostre país. De fet, fabricants com Volvo, Lexus o Jaguar saben molt bé les dificultats que tenen a l'hora d'aconseguir bones xifres de vendes dels seus models més atractius.
Jaguar continua sense aparèixer al top 100 a Espanya
En aquest sentit, una de les marques que pitjor situació està vivint actualment a les nostres carreteres és Jaguar, un fabricant que, de nou, ha vist com cap dels seus models no ha aconseguit entrar al top 100 de vendes al nostre país el mes de novembre passat.
Si bé és cert que no és una situació nova per part del fabricant prèmium, és evident que en Jaguar no estan satisfets amb el seu rendiment a les carreteres espanyoles. I és que, a nivell general de vendes en el que portem de 2022, un curs que està ja molt a prop d'acabar, la marca porta tan sols 624 vendes, una xifra molt menor que la situa en la posició 36 de les marques a Espanya.
Una posició que no tan sols està molt allunyada dels primers llocs, sinó que situa Jaguar per darrere de fabricants també molt menors quant a quota de mercat a Espanya com són Subaru, SsangYong o Porsche. Falta saber ara sí, tenint en compte que per molt que sigui una marca prèmium al final Jaguar necessita sí o sí tenir una quota de mercat com menys interessant, de cara al proper any el fabricant no optarà per interessants descomptes.