El més habitual, tal com s'ha comprovat en els últims anys, és que les principals innovacions en la indústria de l'automòbil portin a tot el referent a innovacions tecnològiques aplicades a la producció ja sigui a nivell de seguretat activa o passiva, millores en les mecàniques per fer-les més eficients, i millores també en tot el que es refereixin equipament, per fer de la conducció una mica molt més atractiu.

Tanmateix, cal destacar també els importants esforços que s'estan realitzant en els últims temps per millorar la qualitat i les prestacions que ofereixen els pneumàtics, que no deixen de ser una de les peces més fonamentals d'un cotxe, entre altres coses perquè són el que uneix al cotxe amb l'asfalt.

L'arribada dels models 100 × 100 d'elèctrics ha provocat un important canvi en aquest sentit, ja que són molts els fabricants de pneumàtics que han hagut d'evolucionar els seus projectes per crear pneumàtics que ajudin a afluixar l'autonomia dels ous elèctrics.

 

Tanmateix, un dels projectes que ens ha donat que parles dels últims temps i que va acabar de veure la llum el 2024 és un pneumàtic que, s'acaba tenint l'èxit esperat, és molt probable que es converteixi en un dels que marquen un abans i un després en la indústria: un pneumàtic que no necessita aire.

La prova final del pneumàtic sense aire de Michelin

Sota el nom d'Uptis, Michelin va presentar fa ja uns anys, el 2017, un innovador pneumàtic que no necessita aire per rodar, una nova roda que suporta tot el pes del vehicle gràcies a una sofisticada tecnologia. En aquest cas es tracta d'una tecnologia que reforça considerablement l'estructura lateral de la goma, que és la part que veritablement sosté tot el vehicle.

El 2021 aquest pneumàtic es va sotmetre a una dura prova de resistència en un Mini Cooper SE, la versió elèctrica d'aquest model, i es va poder comprovar que les seves prestacions rendiment van ser idèntiques a les d'un pneumàtic convencional.

 

Això sí, abans de posar a la venda aquest tipus de pneumàtic el 2024, en Michelin estan portant a prova la fase final: la prova final que ja s'està portant acabo a Singapur, on unes 80 furgonetes de la companyia de transport urgent DHL porta aquest tipus de pneumàtics.

El que no se sap encara és, i precisament serà un dels factors que determinen l'una a l'èxit d'aquest tipus de pneumàtics, el preu que tindrà en comparació els pneumàtics convencionals. Tot apunta que no seran barats, però s'acaben tenint cert èxit, no seria estrany tot gaire llunyà tots i cadascun dels fabricants optarà per aquesta nova tecnologia.