Els intermitents permeten avisar la resta d'usuaris de la via què farem i, per això, són fonamentals per a la seguretat de tots. Tanmateix, no sempre han estat presents en cotxes, motos i camions: la primera marca que va decidir instal·lar-les en un turisme va ser l'americana Buick el 1939 i, des d'aleshores, hi ha hagut intermitents de molts tipus. Volvo, la marca sueca, té el dubtós honor d'haver-ne dissenyat un dels més rars i inútils: el Fixlight 1180.

Volvo amb estrany intermitent
Volvo amb estrany intermitent

Al sostre

L'intermitent suec en qüestió estava compost per dos lucees ambre que parpellejaven en funció de cap a on anava a girar el cotxe, però el problema era on s'ubicava: Fixfabriken companyia propietat d'un amic dels fundadors de Volvo va pensar que el millor lloc per instal·lar-lo era el sostre i, com sol dir-se, la seva idea va ser pitjor que la que va tenir el que va rostir el llard: no es veia ni tan sols de dia, impedia col·locar-ne una portaequipatges al sostre i, fins i tot, penalitzava l'aerodinàmica del cotxe, si és que algú es preocupava llavors a Suècia d'aquestes foteses.

Retirat el 1952

La brillant idea es va retirar el 1952, només dos anys després que es presentés. Fins i tot Govern de Suècia va acabar prohibint els intermitents al sostre, però Fixfabriken va continuar sent proveïdor de Volvo: a hora els intermitents s'instal·larien al Pilar B. Per què van acceptar una idea tan estranya com la de col·locar intermitents al sostre? Senzill: així s'estalviaven un parell, perquè no era necessari col·locar-ne uns davant i d'altres darrere.