Els que sempre han tingut al Volkswagen Golf com un dels seus cotxes de referència saps molt bé que el compacte alemany sempre s'ha situat en un terreny que l'ha deixat a mig camí entre els compactes generalistes com poden ser el Seat León, el Ford Focus o l'Opel Astra i compactes prèmium com poden ser el Mercedes Classe A, l'Audi A3 o el BMW Sèrie 1.

Un terreny intermedi que no li ha perjudicat ni gaire menys a nivell de vendes, sinó més aviat el contrari, li ha ajudat a situar-se com un dels contactes més venuts a Europa en els últims anys i una referència entre aquells que busquen un cotxe amb un nivell de qualitat superior a la mitjana però no volen pagar certs sobre costos de marques prèmium.

 

El problema en el cas d'aquest Volkswagen és que, tenint en compte l'augment generalitzat dels preus dels cotxes en els últims anys, el rang de preus que està tenint aquest model en els últims temps està sent per a molts conductors massa alt. Un bon exemple d'això són les noves versions que ha estrenat ara la marca, versions que arriben de la mà de motors dièsel.

El Volkswagen Golf dièsel no és precisament barat

Conscients que continuen sent molts els conductors que realitzen molts quilòmetres a l'any en autovies i autopistes, en Volkswagen han volgut continuar apostant pels motors dièsel, motors TDI que sempre els han acabat donant molt bon rendiment a nivell comercial.

Motors que ja formen part de la gamma del nou Golf 2024 i que es poden configurar amb els quatre nivells d'acabat amb què es pot configurar alhora aquest model.

 

Si bé és cert que la versió més senzilla, la que arriba amb un motor dièsel TDI de 115 cavalls de potència associat a una transmissió manual té un preu que es queda just per sota dels 30.000 €, un preu ja per si mateix bastant alt per a un model de la seva categoria amb aquest motor, són gairebé els 40.000 € que costa la versió amb l'acabat superior amb el motor TDI de 150 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica el que provoca que siguin molts els que s'hagin quedat realment sorpresos amb el preu.

Evidentment en Volkswagen hauran estudiat molt bé aquest rang de preus, però és precisament aquest elevat el preu el que provoca que, mentre que el Volkswagen Golf nou a penes no es ven a Espanya, el Golf continuï sent el cotxe més venut al mercat de segona mà al nostre país.