Ha passat ja molt temps des que Renault va anunciar que anava a ressuscitar el seu famós Renault 5 i l'anava a convertir en un nou utilitari 100 × 100 elèctric que, això sí, anava a respectar algunes de les claus de disseny del conill utilitari que va triomfar fa ja molts anys al nostre país a Europa.
Un retorn que ja s'ha fet oficial en les últimes hores després de la presentació al Saló de Ginebra del nou R5, un utilitari 100 × 100 elèctric que, tal com podem veure en les imatges, pot presumir de ser un model molt modern quant al seu llenguatge de disseny i, alhora, respectar algunes de les característiques essencials del famós model francès.
La idea que té la marca amb aquest model és el de convertir-lo és un referent entre els cotxes 100 × 100 d'elèctrics urbans i, sobretot, amb una excel·lent relació qualitat preu. I és que un dels principals problemes que estan tenint els cotxes elèctrics a Espanya i a Europa és que, o bé els que tenen una bona xifra d'autonomia són molt cars, o bé és que són extremadament barats no tenen bones xifres d'economia. L'única excepció en aquest cas és precisament el MG4, un model que de fet aquesta triomfant molt a Espanya.
El retorn per la porta gran del Renault 5
Des del fabricant ja apunten que arribaran tres versions diferents d'aquest nou Renault 5, amb potències diferents i també amb autonomies diferents. Quant a les potències, es podrà configurar amb un motor de 95 cavalls, un de 120 cavalls i el més potent, de 150 cavalls.
En els dos casos primers casos l'autonomia és de 300 quilòmetres, mentre que en la versió més potent aquesta augmenta fins als 400 quilòmetres. La part positiva és que independentment de la versió escollida, en tots els casos aquest model es podrà carregar d'un 15 o un 80 % de la bateria en 30 minuts.
Malgrat que no s'han revelat els preus oficials de les diferents versions, però des del Renault fa ja temps que apunten que aquest model partirà des d'un preu d'entorn dels 25.000 €, el que implica que, amb els ajuts del govern espanyol, la versió més senzilla d'aquest elèctric podria quedar-se per sota dels 20.000 €, convertint-se així en una de les opcions més interessants del seu segment.