Al contrari del que succeïa fins fa molt poc, quan la indústria de l'automòbil estava evidentment protagonitzada per les marques que històricament sempre s'havien dedicat a aquest segment, en els últims temps estem veient com marques dedicades a altres segments estan entrant en la batalla dels cotxes.
Dos bons exemples són Xiaomi i Huawei, dos gegants de l'electrònica que estan apostant per entrar en el segment dels cotxes elèctrics i fer-ho a més amb models molt interessants quant a relació qualitat preu.
En el cas d'Huawei, si bé és cert que ja havia col·laborat fa un temps amb alguns fabricants per anar a poc a poc recollint informació i coneixement sobre la indústria, ha estat l'últim model que ha posat a la venda el que ja ha arrasat quant a comandes.
Huawei està triomfant amb els cotxes elèctrics
No és altre que l'Avatr 12, una berlina que compta amb bateries de CATL amb autonomia de fins a 700 quilòmetres gràcies a 94,5 kWh de capacitat amb dues opcions, una d'un sol motor en l'eix posterior amb 310 CV i una segona versió que afegeix un motor de 262 CV en l'eix davanter. En aquest últim cas, promet una acceleració de 0 a 100 km/h en 3,9 segons.
És cert que de moment aquest model no se sap si es posarà a la venda a Europa, però el cert és que a la Xina, el seu mercat natal, està arrasant. I és que, com han apuntat des d'Huawei, en tot just 36 hores l'Avatr 12 ha aconseguit 6.700 reserves.
Es pot tenir en compte, això sí, que la col·laboració d'Huawei amb alguns fabricants de cotxes no és que està asseient precisament bé alguns gegants de l'automoció xinesa com és el cas de Saic Motors, entre altres coses perquè sap molt bé que l'entrada en joc d'aquest gegant tecnològic pot acabar derivant en una menor xifra de vendes per la seva part.
El que és evident, i així ho demostren la xifra de reserves que has rebut aquest últim model, és que cada vegada són més els que en veuen a Huawei una alterna interessant a certes marques xineses així com a Tesla, que està veient com en els últims temps el nombre de rivals directes que arriba des de la Xina està augmentant de forma notable i, el que és pitjor per a la marca americana, continuarà fent-ho en els propers anys.
