Honda, com a marca, no és que pugui presumir de tenir una enorme quota de mercat al nostre país. Tanmateix, el fabricant japonès sí que pot presumir de tenir des de feia molts anys un dels compactes més desitjats que un model diferent de la resta en molts sentits entre aquells. I aquest model no és cap altre que el Honda Civic.
Els que sempre han tingut al fabricant japonès com un dels seus fabricants de confiança saber molt bé quina ona fer les coses diferents de la resta. Un bon exemple d'això és que, per exemple en el cas del Civic, les generacions d'aquest model no solen durar entre vuit i 10 anys, que és el que solen durar les generacions dels seus rivals directes, sinó que és un model que cada pocs anys, és a dir, cada cinc o sis anys, es renova completament.
D'altra banda, es pot destacar que l'actual Civic passa per ser un model completament diferent al d'anteriors generacions i no tan sols en l'apartat estètic, sinó també en l'apartat mecànic, comptant amb una única opció de motor al nostre país que passa per ser una mecànica híbrida de més de 180 cavalls de potència que el converteix en un dels compactes més atractius del mercat.
El Honda Civic, un compacte diferent
El millor en el seu cas és que, tal com podem veure el configuradors de la marca japonesa, la versió d'accés té un preu molt interessant. En concret són una mica més de 35.000 € els que costa fer-se amb la versió més senzilla d'aquest Civic, una versió que, això sí, arriba més que ben dotada a nivell d'equipament.
És cert que no és un preu baix i que és un preu que deixa a aquest compacte més o menys al mateix nivell que molts dels SUV més venuts al nostre país, però es pot tenir en compte que aquest Honda, com altres models de la marca, compta amb una tecnologia híbrida també diferent de la resta.
I és que en el seu cas el motor de combustió no s'encarrega mai d'enviar la potència a la rodes i ser aquest el que mogui el cotxe, sinó que el motor de combustió funciona com un generador d'energia perquè siguin els dos motors elèctrics els que enviïn la potència a les rodes d'aquest Civic de tal manera que, com a punta de la marca japonesa, el consum acaba sent més baix i la resposta és molt millor. Una reinvenció d'un clàssic dels 90 que, sens dubte, el senti de meravella.