Com bé saben aquells que tenen la ment aconseguir un cotxe elèctric, l'evolució d'aquest tipus de mecàniques en els últims anys ha estat més que notable. De fet, no té a veure res les prestacions que oferia un cotxe elèctric fabricat fa uns cinc anys amb les prestacions que ofereix l'hora dels elèctrics més ben dotats al mercat.

En aquest sentit, són molts els models que, encara que estèticament siguin realment molt atractius i puguin presumir d'haver estat models capdavanters en molts sentits, s'estan quedant enrere en matèria de prestacions, la qual cosa està obligant alguns fabricants a deixar de comptar-hi a causa de la seva baixa xifra de matriculacions.

 

Un bon exemple és el que va poder presumir al seu dia de ser el primer model 100 × 100 elèctric de Honda, una marca molt ben valorada a Europa i que sempre ha destacat per tenir cotxes amb una excel·lent relació qualitat preu. Malgrat que en ona encara no han confirmat del tot l'adeu definitiu del seu Honda-e, sí que la marca japonesa ha deixat molt clar que ja han començat els preparatius per anar acomiadant a poc a poc a aquest utilitari elèctric.

El Honda-e diu adeu sense pena ni glòria

Va ser fa ja uns anys quan la marca japonesa va posar a la venda aquest model, un model amb un disseny inspirat evidentment dels dissenys retro però que ha tingut dos problemes molt importants ja fins i tot des del seu naixement comercial.

D'una banda, el seu preu. Tal com podem veure en el configurats de la marca, la versió d'accés d'aquest model supera els 34.000 €, un preu que no és que sigui precisament sota i que, sobretot, el deixa en una posició molt difícil en comparació amb altres d'elèctrics d'aquest mateix rang de preus.

 

D'altra banda, segurament el principal problema que no ajuda tampoc aquest Honda és la seva autonomia. I és que la capacitat màxima que tenia aquest model era de tan sols 220 km, una xifra que avui dia firmen els elèctrics més low-cost del mercat i que, juntament amb seu elevat preu, ha provocat que les seves xifres de vendes hagin estat cada any pitjors des de 2020, quan es va posar a la venda.

No és estrany llavors que en Honda aquesta notant per anar poc a poc allà llaurant el camí per a una desaparició que molts ja van apuntar fins i tot quan aquest model es va posar a la venda, un model que ha passat sense pena ni glòria per les carreteres europees.