Per molt que Honda pugui presumir de ser un de les marques més ben valorades al nostre mercat i que pugui presumir també de tenir un tipus de client molt fix, entre altres coses perquè la marca japonesa sempre s'ha caracteritzat per posar al mercat models molt interessants quant a disseny, tecnologia i prestacions, no totes les decisions que ha pres en els últims anys el fabricant del Japó han estat encertades.

Un bon exemple d'això és un model que es va presentar fa cinc anys al Saló de Ginebra i que, com molts ja apuntaven d'algun temps ençà veient les seves xifres de vendes, ha acabat desapareixent del mercat espanyol i europeu abans del previst.

 

No és cap altre que el Honda i, el primer cotxe 100 × 100 elèctric que la marca japonesa va comercialitzar a Europa i que va sortir al mercat en el convuls 2020 però que no ha complert en cap cas les expectatives. És més, les seves xifres de vendes han estat tan baixes des d'aleshores que la marca japonesa no ha dubtat a eliminar-lo del seu configurador.

El Honda i marxa per la porta del darrere

Al principi es podia esperar que les xifres de vendes d'aquest model fossin bones, entre altres coses perquè, al marge de ser un model elèctric i d'una mida mesurada perfecta per moure's diàriament per entorns urbans interurbans, aquest ona comptava amb un disseny neoretro realment molt interessant.

Tanmateix el principal problema que ha tingut gairebé des de l'inici de la seva comercialització aquest petit utilitari elèctric és que el seu preu ha estat sempre massa alt i les seves prestacions massa baixes. Un problema que s'ha anat incrementant i fent cada vegada més evident a mesura que han anat apareixent al mercat utilitaris també amb motors elèctrics bastant més barats i amb bastantes millors prestacions.

 

I és que es pot tenir en compte que en l'etapa final de la seva comercialització a Espanya aquest model fregaven els 40.000 €, un preu que el situava més o menys al mateix nivell que el totpoderós Tesla Model 3 però que, tenint en compte que el Honda era un model molt més petit que comptava amb una autonomia d'uns 200 km, el deixava pràcticament fora del mercat.

En aquest sentit sembla que en ona han après de moment la lliçó ja que la marca japonesa ha assegurat que, almenys en els seus plans a curt termini, no tenen la intenció de tornar a llançar al mercat un utilitari 100 × 100 elèctric, ja que entre altres coses estan centrats a ampliar la seva gamma de SUV EV.