És de sobres conegut que bona part de l'èxit que està aconseguint Dacia en els últims anys al nostre país està arribant gràcies a l'aposta la marca romanesa pels motors capaços de funcionar amb GLP, un combustible alternatiu que garanteix que els models que l'utilitzin per lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT, el factor clau de compra a Espanya.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que bona part de les vendes que està aconseguint models com el Dacia Duster o el Dacia Sandero arriben de la mà d'aquestes versions, que al seu torn també prometen consums més baixos. Tanmateix, es pot destacar que, per molt que el Sandero amb etiqueta ECO de la DGT tingui un preu molt baix, no és precisament el model més barat capaç d'aconseguir aquesta etiqueta al nostre mercat.

 

Sí que ho és el model que pot presumir de ser ni més ni menys que el model més venut a Itàlia però que, almenys a Espanya, passa molt més desapercebut almenys a nivell de vendes: el Fiat Panda.

El Fiat Panda, el micro híbrid més barat del mercat a Espanya

Un Panda que ara amb el cognom Hybrid però que, això sí, no és que sigui precisament un híbrid convencional, sinó més aviat del que arriba amb un motor amb una petita hibridació, una hibridació lleugera, que sí que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT però que no permet cap cas que el motor elèctric sigui capaç de moure el vehicle.

El millor d'aquest model, com bé saben els que estan interessats en un d'ells, és que, a diferència del que passa amb el Sandero, a Fiat han optat per dotar-lo ja de sèrie amb aquest motor, per la qual cosa des de la seva versió més senzilla pot lluir la buscada etiqueta.

 

Una versió d'accés que, comptant amb tots els descomptes i promocions actuals de la marca, es queda en menys de 12.500 €, un preu més baix que el de més de 13.600 € que té el Sandero més barat amb l'etiqueta ECO de la DGT. Es pot tenir en compte, això sí, que els dos casos estem davant de models associats de condicions específiques de finançament, pel que els seus preus evidentment acabaran sent més alts tenint en compte els interessos.

Quant a l'acabat i el motor, la versió més senzilla del Panda arriba amb el just, com passa amb el Sandero, i amb un motor de tot just 70 cavalls de potència, 30 menys que en el Sandero, el que fa d'ell un model pensat gairebé exclusivament per a ús urbà. Això sí, per preu, no té rival directe.