Peugeot és un fabricant que, com passa a tantes altres marques que volen tenir pes a Europa, està cada vegada més apostant pels models 100 × 100 d'elèctrics. Això sí, es pot tenir en compte que, com bé saben el fabricant francès, falten encara molts anys perquè aquest tipus de cotxes siguin els veritables dominadors de les carreteres del vell continent.

És per això que el fabricant del grup Stellantis ha apostat també cada vegada més per posar a la venda models que compten amb motors híbrids endollables, un tipus de mecànica que s'està barallant quant a quota de mercat amb els models 100 × 100 d'elèctrics.

 

La part positiva d'aquest tipus de mecàniques és que, si bé és cert que necessiten també carregar els seus bateries de forma externa al contrari de la qual cosa passa amb els motors híbrids auto recarregables, a diferència dels motors 100 × 100 d'elèctrics, els híbrids endollables compten també amb un motor de combustió, per la qual cosa quan s'acaba la bateria del motor elèctric, és el motor de combustió el que s'encarrega de moure el vehicle, per la qual cosa desapareix així el drama de les autonomies segons que elèctrics.

El Peugeot 408 té un consum molt baix en ciutat

Precisament un dels grans apostes de la marca francesa per a Europa, el 408, un crossover de mida compacta que compta amb un disseny clarament diferenciat de la resta i amb l'últim en tecnologia de la marca, és un dels models que compta amb aquest tipus de mecàniques.

Com bé saben els que tenen un model amb un motor híbrid endollable, el consum és un element clau en aquest tipus de motors. En aquest sentit, es pot destacar que, per molt que els fabricants anunciïn consums molt baixos, com és el cas de Peugeot amb aquest 408 que pot presumir de tenir un consum de tan sols 1 l als 100 km, és un consum que té 'trampa'.

 

I és que aquesta xifra tan sols s'aconsegueix amb la bateria carregada al 100 × 100 i realitzant la immensa majoria dels trajectes en entorns urbans, entorns en els quals la immensa majoria del temps aquest 408 que té uns 65 km d'autonomia manera elèctric, circula en manera elèctrica.

Una vegada la bateria s'ha descarregat del tot i entra en joc el motor de combustió, el consum passa a ser el d'un model de combustió tradicional, en aquest cas tots els 6,5 l als 100. Això sí, per molt que hi hagi un cert nivell de trampa en aquest consum d'1 l dels 100, si se circula habitualment per entorns urbans, aquest 408 és una opció molt interessant.