Marques com Dacia o MG s'ha convertit en la referència en els últims anys al nostre país entre els conductors per buscar, davant de tot un preu molt baix a l'hora de comprar-se un cotxe nou. Això sí, com bé saben tant en el fabricant romanès com en el fabricant anglès, cada vegada són més els fabricants generalistes que estan també posant un peu al mercat dels cotxes barats.

Un bon exemple d'això és Toyota, un fabricant que s'ha caracteritzat els últims anys per fer de l'eficiència dels seus motors híbrids auto recarregables el seu millor argument de venda juntament amb la fiabilitat i una bona relació qualitat preu però que compta també amb un model al seu catàleg que rivalitza per preu amb les opcions més barates tant de Dacia com de MG.

 

És més, tal com podem veure a la secció d'ofertes del fabricant japonès, el Toyota Aygo X Cross compta amb una promoció actualment que deixa la seva versió més senzilla per un preu de partida que es queda just per sobre dels 14.000 €, la qual cosa el converteix en un dels cotxes més barats actualment en el mercat espanyol.

El Toyota Aygo X Cross, un petit urbà interessant i barat

Cap tenir en compte que en aquest cas estem davant d'un model urbà, és a dir, un model d'unes dimensions molt compactes i pensat per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans interurbans deixant les autovies i autopistes per a un altre tipus de cotxes, almenys de forma habitual.

 

També és important recalcar que, a diferència del que passa amb la immensa majoria de models de la marca japonesa, en aquest cas aquest model no compta amb un motor híbrid auto recarregable, sinó amb un petit motor de gasolina de 72 cavalls de potència que, això sí, és més que suficient ateses les seves dimensions i el seu pes i que acaba tenint un consum més que moderat.

Amb un disseny molt juvenil i ben dotat a nivell d'equipament, aquest model es converteix, amb l'oferta actual que acaba derivant en un preu total a terminis comptant amb tots els interessos i comissions de poc més de 17.000 €, en una alternativa a marques low-cost com són Dacia o MG, encara que es pot destacar que és un model més limitat a nivell de polivalència respecte al Sandero o al ZS.