A diferència del que estan fent la immensa majoria de marques generalistes a Espanya i a Europa, a Skoda tenen molt clar que no volen abandonar a les berlines. Entre altres coses perquè, com bé saben aquells que sempre han tingut a la marca romana com una de les seves referències, models com l'Octavia i el Superb són autèntiques referències en els seus respectius segments.
És més que cert que aquests dos models no poden presumir de tenir les mateixes xifres de vendes que tenen altres models de Škoda com és el cas del Kamiq, el Karoq o el Kodiaq, entre altres coses perquè els SUV són els principals responsables que en la quota de mercat de les berlines hagi caigut molt a Europa en els últims anys.
Tanmateix, tan sols fa falta veure l'excel·lent feina que ha fet la marca amb la nova generació del Superb per adonar-se'n que les barreres no estan precisament mortes del tot, sinó que continuen sent accions perfectes per a aquells que busquin una conducció molt més dinàmica que amb un SUV, molt espai i molta habitabilitat així com molta capacitat de càrrega.
El nou Skoda Superb és un pla b a molts SUV a Espanya
El millor en el seu cas és que, més enllà dels canvis estètics, un dels grans avenços que ha fet aquest model és el que es refereix a la seva versió híbrida endollable. De moment la marca associarà aquesta mecànica PHEV a la versió Combi, és a dir, a la versió familiar.
Una mecànica PHEV que és la mateixa que podem trobar en altres models del Grup Volkswagen com és el cas del Cupra Formentor o el Volkswagen Golf, és a dir, un motor de 204 cavalls de potència. Això sí, un dels seus principals punts a favor és que aquest nou Superb Combi PHEV podrà presumir de tenir una autonomia en manera cent per cent elèctric de més de 100 quilòmetres segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra pròpia de models prèmium.
De moment la marca no ha donat a conèixer els preus exactes al nostre país, però es pot tenir en compte que no serà un model precisament barat, i menys en aquesta versió híbrida endollable. I és que la versió d'accés podria partir des de més de 43.000 €, per la qual cosa l'híbrida endollable podria fregar tranquil·lament els 50.000 €.
Vident ment aquest model no es convertirà en el més venut del fabricant al nostre país, però continuarà sent una referència entre aquells que busquen una berlina de dimensions ja considerables, de marca generalista però amb una excel·lent relació qualitat preu.