MG s'ha convertit en una de les marques de moda tant a Espanya com a Europa. I és que aquest històric fabricant britànic que ara forma part del gegant asiàtic Saic Motors ha optat per fer dels models low-cost la seva millor arma a les carreteres del vell continent.

Fa molt poc aquest terreny era un terreny dominat per Dacia, però l'arribada de MG amb models tan interessants com el ZS en les seves diferents versions, el HS i el MG4, un compacte elèctric que està posant potes enlaire el seu segment, ha provocat que cada vegada sigui més els que vegin aquest fabricant una opció molt interessant sempre que el pressupost sigui ajustat.

 

Es pot tenir en compte que l'entrada en joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics és el que ha provocat que siguin cada vegada més els fabricants que arriben des de mercats com el de la Xina a Europa amb la intenció d'arrabassar-li bona quota del mercat als fabricants europeus, una cosa que ja han fet precisament al seu mercat natal, el de la Xina, on les marques europees amb prou feines tenen pes entre els fabricants de cotxes elèctrics xinesos.

BYD guanya terreny al mercat

I una de les marques que més expectatives està generant a Europa, entre altres coses perquè ja començat a vendre els seus models a les carreteres del vell continent, és BYD, fabricant que ha augmentat les seves vendes gairebé un 75 % nivell mundial en el que portem d'any respecte a l'any anterior i que té per objectiu posar al mercat models d'una qualitat mitja alta a un preu més que assequible.

 

El fet que sigui un fabricant xinès i que per tant pugui tenir un marge de benefici més important als seus cotxes a causa de la seva fabricació és el que provoca que al final també puguin posar a la venda poder-vos amb preus més baixos que la immensa majoria de marques occidentals, una cosa que està provocant que també fabricants com MG, que segueix en aquesta línia, que estiguin tenint l'èxit que estan tenint actualment.

De moment la marca xinesa més èxits a les carreteres europees és MG, però no són pocs els que apunten que, una vegada BYD desplegui totes les seves armes, serà el fabricant xinès per excel·lència a Europa.