Va ser dijous passat quan, com és habitual des de fa ja anys, la Unió Europea va fer públic un nou Butlletí Petrolier. En aquest sentit, com per desgràcia per a la immensa majoria de ciutadans continua sent també habitual des de fa mesos, en aquest nou butlletí es va fer evident el que molts ja havien notat a les gasolineres: un nou increment en el preu mitjà de la gasolina i el dièsel.

Tal com apunten al butlletí de la UE, la mitjana actual del preu de la gasolina a Espanya és d'1,751 euros per litre, és a dir, la xifra més alta de tot 2023. Es tracta del nivell més alt des de novembre de 2022 encara que, això sí, en aquell moment encara era vigent el descompte generalitzat de 20 cèntims per litre de carburant que va aprovar el Govern, per la qual cosa en realitat els espanyols no gastaven tant en gasolina com ara des del mes de juliol del passat 2022. Quant al dièsel, la mitjana ara el situa en 1,668 euros el litre, és a dir, un nivell de preu semblant a què tenia aquest combustible el mes de febrer passat.

Davant d'aquesta situació, i sobretot tenint en compte que aquests preus afecten tots els ciutadans d'un país i que el combustible és un producte indispensable per a molts, els governs dels diferents països a Europa estan prenent diferents mesures, encara que una de les més cridaneres és la que té decidit prendre des del govern de França.

França mou fitxa amb els preus dels combustibles

Va ser el 1963 quan va entrar en vigor una llei al país francès pel qual es prohibia la venda a pèrdues de combustibles, és a dir, estava prohibit vendre per sota del preu pel qual s'havia adquirit el combustible per part de les empreses distribuïdores.

Una llei que ara l'executiu gal vol derogar amb un nou projecte amb el Ministre d'Economia i Finances francès, Bruno Le Marie, al capdavant. L'objectiu no és cap altre que el de poder oferir així a tot el país preus més competitius en els combustibles, encara que, si bé és cert que encara no és oficial, la idea és que aquesta estratègia tingui una durada d'uns 6 mesos.

Com no podia ser de cap altra manera, diverses associacions de gasolineres independents com és el cas de Mobilians ja han alertat que aquesta mesura, per molt que acabi beneficiant el consumidor final, posarà a moltes gasolineres en una dificultat.