Com bé saben en tots i cadascun dels fabricants de pes en mercats tan importants com l'asiàtic, l'europeu o l'americà, l'entrada el joc del vehicle 100 × 100 elèctric està canviant per complet la indústria de l'automòbil.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que el futur passa per aquest tipus de cotxes i que, almenys a Europa, aquell futur està més a prop del que molts pensen. I és que, tret que els plans canvien radicalment, la idea de la Unió Europea és continuar apostant perquè sigui a partir de 2035 quan tan sols es puguin vendre cotxes nous a Europa que comptin amb un motor 100 × 100 elèctric.

Això no significa, tanmateix, que no siguin gaires els fabricants que estiguin apostant també per un altre tipus de motors i que, per la seva part, les empreses centrades en la producció i distribució de combustibles estan buscant també noves solucions per fer de la indústria d'automòbil una indústria molt menys contaminant en tots els sentits.

La gasolina renovable és més a prop del que sembla

En aquest sentit, avui dia ja es pot circular al nostre país amb cotxes amb motors de combustió que siguin alimentats per combustibles renovables. Un bon exemple d'això són les 17 gasolineres que té Repsol al nostre país en les quals ja es pot proveir de Biodiésel, un combustible que es converteix en "una solució ràpida, inclusiva i eficient en costos per a la descarbonització del transport a curt termini", com apunten des de Repsol.

 

Però aquesta companyia vol anar un pas més enllà i ja està treballant en un nou combustible, la gasolina renovable, un combustible que és cada vegada més a prop d'arribar al nostre país i que es convertirà també una nova solució per intentar anar reduint a poc a poc l'impacte mediambiental d'aquesta indústria.

Com apunten en la companyia, els combustibles renovables, és a dir, aquells que es produeixen a partir de matèries primeres renovables, són zero emissions netes i, "garanteixen una contribució efectiva a la lluita contra el canvi climàtic".

Si bé és cert que des de la companyia ja han assegurat que utilitzar aquest tipus de combustible suposarà una despesa extra, d'euros 0,35 € el litre, consideren que avui dia aquest tipus de combustibles continuen tenint un preu molt competitiu.