Per molt que en un futur no molt llunyà els cotxes elèctrics vagin a ser els principals protagonistes de les carreteres a nivell europeu, entre altres coses perquè així s'està fomentant des de la Unió Europea, avui dia la immensa majoria dels cotxes que circulen per Espanya per Europa segueixen sent cotxes amb motors de combustió tradicionals, és a dir, motors de gasolina o motors dièsel.

En aquest sentit, no és estrany llavors que els constants canvis que estan patint els preus d'aquests dos combustibles s'hagin convertit en un dels principals motius de preocupació per a molts espanyols i europeus.

Per molt que siguin molts els conductors que estan optant per intentar portar una conducció més eficient de tal manera que el cost per combustible acaba sent menor, al final el preu és una cosa en la qual el consumidor final no pot influir. Així, més enllà d'intentar buscar gasolineres amb els preus més barats, no és que sigui precisament cap secret que omplir el dipòsit s'està convertint en alguna cosa cada vegada més car.

Les previsions de cara al preu de la gasolina i el dièsel no són positives

En els últims dies han estat diversos els experts que han apuntat que, després de moment de preu que han patit tant la gasolina com li surten les últimes setmanes a causa de la demanda pròpia dels mesos vacacionals més gran a Europa, és molt probable el preu d'aquests dos combustibles baixi de nou, fins i tot uns 0,20 € per litre en els dos casos.

Però el problema real en aquest cas és que, a causa de les diferents situacions que s'estan donant en aquesta indústria, sobretot a Europa referent al conflicte entre Rússia i Ucraïna, són algunes les vegades que apunten que és molt probable que, rere aquesta petita baixada de preus, durant els propers anys es vagi augmentant la fórmula del preu tant de la gasolina com del dièsel, per això són molts els que asseguren que omplir el dipòsit de segons quins models es convertirà en una cosa difícil per a la classe mitjana.

Evidentment són previsions, per la qual cosa el futur en aquest sentit no està garantit, això sí, veient la tendència a l'alça d'aquests dos carburants i, d'altra banda, la més que evident intenció de la Unió Europea de potenciar les vendes dels elèctrics, no seria estrany que cada vegada fossin més els conductors que passar a la mobilitat elèctrica i oblidar-se així dels alts preus dels combustibles.