No és que sigui precisament cap secret que els cotxes amb preus molt baixos, els cotxes low-cost, tenen molt impacte a nivell de vendes al nostre país, més fins i tot del que tenen bona part dels mercats europeus. Bona prova d'això és que dos dels models que poden presumir de ser entre els més venuts al nostre país no són d'altres que el Dacia Sandero el model més venut a les nostres carreteres el passat 2023 i que continua sent el Top vendes en aquest 2024, i el MG ZS, el SUV low cost de moda.

En el cas del model romà, comptant amb tots els descomptes i promocions, el seu preu de partida es queda per sota dels 13.000 €, un preu realment temptador per a aquells que busquen un cotxe que fuig evidentment de qualsevol tipus de luxe però que es posiciona com una opció polivalent perquè els que busquen un cotxe senzill.

 

Pel que es refereix al model de MG, la versió més senzilla del ZS té un preu de partida que ronden els 14.000 €, un preu que el converteix en un dels SUV urbans més barats i que està provocant que cada vegada siguin els que vegin en ell una opció realment interessant, entre altres coses perquè arriba ben dotat en tots els sentits.

El Fiat Panda continua sent la ganga en majúscules

Això sí, hi ha un model que se situa un esglaó per sota d'aquests dos quant a preu i que, per molt que no es vengui gaire a les carreteres espanyoles, no deixa de ser tot un clàssic al nostre país i una referència per a aquells que busquen una cosa fins i tot més senzilla: el Fiat Panda.

 

El fet que sigui un model molt més veterà que els seus dos competidors per preu provoca que, entre altres coses, compta amb un nivell d'equipament i tecnologia inferior, encara que compta amb dos aspectes molt al seu favor. D'una banda, el fet que porta amb un motor de gasolina de 83 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera, una mecànica que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

D'altra banda, que, comptant amb els diferents descomptes i promocions, la versió més senzilla d'aquest Fiat té un preu de partida que es queda per sota dels 10.000 €. Un preu que, això sí, com ocorre amb el Dacia i el MG, va associat a condicions específiques de finançament, pel que evidentment acabarà sent més alt una vegada pagades totes les quotes i els diferents interessos i comissions.