El MG HS híbrid endollable s'ha convertit en un dels grans disruptors del mercat espanyol. Amb una quota de 199 euros al mes sense entrada, aquest SUV de mecànica electrificada no només ofereix etiqueta ZERO, sinó també un nivell de potència, confort i equipament que deixa en evidència a models de preu similar, especialment els de Dacia, centrats en propostes més bàsiques i sense electrificació real.
No és casualitat que el MG HS PHEV estigui captant tant interès. Combina un motor de gasolina 1.5 turbo amb un d'elèctric per lliurar 258 CV, una xifra molt per sobre de qualsevol model de Dacia. A més, la seva bateria de 16,6 kWh permet circular més de 50 km en manera elèctrica amb homologació WLTP, i en entorns urbans pot superar fàcilment els 60 km. Això el converteix en una alternativa clara a models tèrmics convencionals que, encara que més assequibles en preu inicial, no poden oferir els mateixos beneficis fiscals ni els avantatges d'ús en ciutat.
Tenint en compte aquesta relació entre cost mensual, eficiència i etiqueta mediambiental, el MG HS posa contra les cordes a marques que fins ara dominaven l'accés el SUV familiar assequible. Davant un Dacia Duster, per exemple, el HS endollable ofereix més potència, millors acabats i tecnologia molt superior, sense gairebé diferència en la quota mensual si es compara amb les versions més equipades del model romanès.
Molt més que una oferta cridanera
El millor és que l'atractiu del MG HS PHEV no es queda en la xifra mensual. L'habitacle està ben insonoritzat, els materials transmeten solidesa i la conducció és suau i còmoda. Disposa de climatitzador automàtic, accés sense clau, fars LED, instrumentació digital i una completa dotació d'assistents de seguretat des de l'acabat bàsic.
Crida especialment l'atenció com aquesta configuració permet a MG oferir una alternativa creïble, ben dotada i amb etiqueta ZERO per un preu que fins ara estava reservat a models bàsics sense electrificació ni ajuts a la conducció.
Per tot això, no és exagerat afirmar que aquest híbrid endollable se l'està posant molt difícil a Dacia. Aporta més per menys en un moment en què el client mitjà busca eficiència, tecnologia i un cost assumible. I allà, la fórmula del MG HS està resultant difícil de batre.