Va ser fa ja una setmanes quan, des de mitjans propers Audi, es va començar a especular amb la possibilitat d'importants canvis referent als noms d'alguns dels seus models més reeixits en les últimes dècades.

Com ha passat amb Mercedes i com està passant també i passarà amb Volkswagen, a la marca alemanya té molt clar que, per molt que al principi havien cregut diferenciar els seus models elèctrics dels seus models de combustió, tenint en compte que al final tots els models van acabar sent elèctrics, crec que començaria a recuperar alguns dels seus noms clau i vincular-los ara opcional 100 × 100 d'elèctriques.

 

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que en un futur no molt llunyà el cognom e-Tron, el cognom que utilitza ara Audi per deixar molt clar que els seus models són elèctrics, desapareixerà. Però més enllà d'aquest pas evident i lògic tenint en compte que ja no tindria sentit utilitzar-lo quan la immensa majoria dels seus models seran elèctrics, Audi ja ha confirmat el que era per a molts un secret a veus: el canvi de nom d'un dels seus models més emblemàtics, l'Audi A4 Avant.

La nova estratègia de noms d'Audi

No ha estat cap altre que Markus Duesmann, màxim responsable de la firma prèmium del grup Volkswagen, el que ha confirmat no tan sols el canvi de nom d'aquest model, sinó la nova estratègia per definir-ne quin és eren els seus models elèctrics i quins seran els seus models de combustió partint dels seus noms.

"Podem confirmar això. En el futur serà així: Els senars seran els motors de combustió i els parells els vehicles elèctrics de bateria. El successor del A4 d'avui es dirà A5 i el A6 d'avui es dirà A7", ha apuntat en una recent entrevista.

 

Així, tenint en compte que l'actual A4 es va presentar al mercat fa ja vuit anys, el 2015, és més que lògic esperar que d'aquí a uns mesos o com molt l'any que ve es presenti la nova generació d'aquest model, que va estrenar quin el nou nom, entre altres coses perquè la nova generació de les quatre passar a convertir-se en un model 100 × 100 elèctric, com passa també amb el futur Audi A6.

Evidentment aquest canvi de nom no provocarà que les vendes siguin més grans o menors, però sí que deixa molt clar quina és l'estratègia de la marca alemanya de cara a un futur a curt mig termini, tenint en compte que en un futur de llarg termini ja l'hauran de torejar amb aquest tipus de problemes a l'hora de diferenciar els seus models per tipus de motor.