Els que tenen al cap adquirir un SUV de mida compacta i amb un motor híbrid endollable saben molt bé que una de les opcions més atractives actualment al nostre mercat és la que proposa el fabricant xinès Lynk & Co, una marca associada al gegant asiàtic Geely i que pot presumir de tenir un dels models amb aquest tipus de mecàniques més venuts al nostre país.

De fet, com bé saben a Peugeot, aquest model va ser molt a prop d'aconseguir acabar com l'híbrid endollablw més venut el passat 2022, quedant-se molt a prop de les xifres de vendes totals que va aconseguir el Peugeot 3008 amb aquesta mecànica.

 

Si bé és cert que aquest fabricant tan sols té al seu 01 al nostre mercat, una estratègia d'un d'únic cotxe que no sol ser precisament el millor, es pot destacar que cada vegada són més els que veuen en ell un opció molt atractiva, entre altres coses perquè la marca proposa d'aconseguir-lo a través d'un sistema de subscripció mensual, una cosa que en un futur segurament moltes marques copiaran.

La petita caiguda de vendes del Lynk & Co a Espanya

Quant a les xifres de vendes que ha aconseguit aquest model el mes de gener passat, es pot destacar que ha estat una mica més baixa respecte a la que va aconseguir el mes de desembre passat. Després que l'últim mes de 2022 aquest model va aconseguir 278 matriculacions al nostre país, el mes de gener de 2023 s'ha quedat en 269, és a dir, nou vendes menys, la qual cosa no suposa precisament un drama.

El que sí que preocupa el fabricant xinès és que, si bé és cert que aquest primer mes de 2023 el seu 01 ha aconseguit més vendes que el Peugeot 3008, ha vist també com dos models li passaven per davant: el Ford Kuga i el Jeep Compass.

 

És més que evident que el mercat espanyol no és la principal preocupació d'aquest fabricant, però tenint en compte que un dels principals objectius d'aquesta marca és la de fer del seu 01 l'híbrid endollable més venut a les carreteres espanyoles, una cosa que gairebé aconsegueix l'any passat, haver començat aquest 2023 amb una petita caiguda en vendes no és que sigui precisament molt bona notícia.

Ha passat tan sols un mes i, per tant, aquest model té temps de sobres per continuar creixent a les carreteres espanyoles, per la qual cosa no seria estrany que la marca optés per alguna nova estratègia comercial per augmentar les seves vendes.