No és que sigui precisament cap secret que és una de les millors armes que tenen en la DGT així com en els organismes equivalents als diferents països de la Unió Europea per intentar caçar tots aquells conductors que decidir-se per sobre del límit de velocitat són els radars.

En aquest sentit, són milers els radars que estan instal·lats al nostre país de manera permanent, encara que es pot tenir en compte també que segurament els que acaben sent més efectius són els radars mòbils, entre altres coses perquè, a diferència del que passa amb els radars fixos, els mòbils no estan senyalitzats, per la qual cosa és molt més fàcil caçar cert tipus de conductor.

Normalment aquest tipus de radars són dins d'alguns cotxes que al seu torn estan aparcats al costat de certes carreteres o certes autovies, però es pot tenir en compte que a França estan duent a terme una estratègia més que interessant, entre altres coses perquè permet que siguin conductors civils els que puguin també multar els seus veïns.

França obre la veda a les multes 'entre veïns'

El país veí ha decidit començar una iniciativa per la qual alguns conductors que no siguin precisament policies puguin instal·lar un radar al frontal del seu cotxe per caçar els seus veïns infractors.

En aquest sentit, tots els conductors que tinguin almenys 10 punts al seu carnet de conduir pot comptar a convertir-se en conductors de cotxes amb aquest tipus de radar, però des del govern insisteixen que hi ha certa preferència per aquells que hagin estat o siguin conductors d'autoescola o d'ambulància, policies o gendarmes.

Cap tenir en compte també que tota la gestió d'aquest sistema la fan una sèrie d'empreses privades que, a més, paguen als conductors que estiguin disposats a portar aquests radars al seu cotxe, encara que el pagament no va relacionat amb el nombre de multes, sinó amb el nombre de quilòmetres realitzats.

Falta saber ara si en la DGT i espanyola optarà per començar una iniciativa similar ja que, com és lògic, ajudaria augmentar el nombre d'infraccions ja que evidentment m'immensa majoria d'aquest tipus de radars passen completament inadvertits.