Sent com és una de les marques més importants de la indústria de l'automòbil, Ford pot presumir de ser un dels fabricants que més està apostant per diferents innovacions tecnològiques que ajudin la implantació dels cotxes elèctrics a nivell mundial.

I és que, com bé saben el fabricant americà, i per molt que bona part dels seus clients no estiguin precisament gaire a favor de la transició als models elèctrics, seran els elèctrics els que acabin dominant les carreteres d'aquí a uns anys.

Un dels principals motius de preocupació de totes i cada una de les marques que estan apostant per aquest tipus de cotxes és el d'intentar augmentar la capacitat dels seus bateries, o el que és el mateix, intentar augmentar l'autonomia dels cotxes elèctrics a través de diferents sistemes que, això sí, no acaben derivant en un augment substancial del seu preu.

 

No és que sigui precisament cap secret que existeix avui dia diferents projectes en marxa, des d'opcions amb panells solars fins a opcions que passen per remolcs que ajudin a anar recarregant la bateria fins en les seves opcions més futuristes com és el cas de carrils o carreteres en les quals es poden anar carregant els cotxes de manera sense fil.

Ford patenta un enginyós sistema per allargar l'autonomia dels seus elèctrics

Embargament, en les últimes hores s'ha difós una imatge que mostra el disseny d'un nou sistema que la marca americana ha patentat. Si bé és cert que, com ha passat en tantes altres ocasions, que és una marca patent un sistema no impliqui que el vagi fer funcionar en el futur, no deixa de ser interessant veure la solució que ha posat la marca americana a sobre de la taula.

En aquest cas es tracta d'un sistema basat en unes bateries de suport, tal com li diuen el Ford, ubicades en una estructura que se situaria al sostre del model, una estructura molt similar que podem trobar actualment en forma de cofres de càrrega.

Aquest sistema es connectaria directament al cotxe a través del carregador elèctric a través d'un cable i, el que segurament és més interessant, és que és un sistema desmuntable, per la qual cosa no implica que sempre hagi d'estar a sobre del sostre del model. Falta saber ara sí, més enllà que Ford l'acabi posant a prova o no, l'acabi implementant també en el futur.