Va ser fa ja un temps quan Ford va anunciar que un dels seus models més icònics a les carreteres europees, el Focus, s'anava a deixar de fabricar a finals de 2025. Com no podia ser de cap altra forma, tant els treballadors de la fàbrica en la qual encara es produeix aquest model com els proveïdors del fabricant que ajuda en la fabricació del compacte es mostraven en contra de la decisió.

En aquest sentit, si bé és cert que la marca americana havia arribat a un acord amb els treballadors de la pròpia fàbrica, va ser fa tot just una setmanes quan cinc proveïdors de Ford van començar una vaga per forçar a què la marca americana decidís canviar d'opinió.

 

Una vaga que ha arribat a la seva fi recentment i que ha provocat que, durant aquestes gairebé dues setmanes, la marca americana hagi perdut ni més ni menys que 1 milió d'euros al dia i, a més, s'hagi vist obligada a retardar els lliuraments de molts clients, una cosa que evidentment acaba fent malbé també a la seva imatge.

Ford es rendeix però segueix amb els seus plans

La intenció d'aquests proveïdors no era cap altra que la d'exigir que va ser seguís fabricant d'aquest model de tal manera que no es perdessin els llocs de treball, però la marca s'ha mostrat inflexible en aquest sentit i ha deixat molt clar que, passi el que passi, a la tardor de 2025 el Focus deixa de fabricar-se.

Veient que en aquest terreny poc podien lluitar, els proveïdors van acceptar la segona opció que ens va posar fort a sobre de la taula que, que no és cap altra que una sèrie d'indemnitzacions més que suculentes per a tots aquells treballadors que en el futur es vagin a veure afectats.

 

"Per a tothom tenim un resultat impressionant i que es diferencia clarament de les qüestions habituals dels plans socials. En realitat volíem llocs de treball, però no podem aconseguir-los. Per això volem la segona millor solució, és uns diners immensos. Demanem molt més, però clarament ens hem apropat al nostre objectiu", ha apuntat en un mig alemany un dels encarregats de les negociacions amb la marca americana.

Així, si bé és cert que la marca americana s'ha rendit el que es refereix aquesta vaga, entre altres coses perquè sap que les pèrdues estaven sent milionàries, no ho farà quant a l'adeu definitiu d'un model que es acomiadat d'Europa, en la nova precisament per la porta gran.