En Ford poden presumir de tenir un dels models més icònics i il·lustres de la indústria de l'automòbil: el Mustang. Pocs models poden competir amb aquest muscle car que representa segurament millor que cap altre l'essència dels cotxes esportius americans, és a dir, cotxes que passen en la potència del seu motor i en les seves prestacions el seu èxit i no tant en un disseny que evidentment s'allunya dels dissenys que podem trobar en marques esportives europees o japoneses.
En aquest sentit, si bé és cert que com sol ser habitual amb els models americans és precisament el mercat dels Estats Units el que concentra la immensa majoria de les vendes d'aquest model de Ford, es pot destacar que en els últims anys la marca americana ha anat obrint les vendes d'aquest model a molts altres mercats, convertint-se així no tan sols en l'esportiu més venut del món sinó en una de les millors opcions per a aquells que busquen esportivitat a un preu raonable.
I és que no existeix precisament moltes opcions que pugui competir amb aquest model a nivell de prestació així com d'esportivitat per un preu que ronda els 65.000 €, que és el preu actual que té l'última generació que es pot comprar al nostre país.
El Ford Mustang perd potència a Europa
Això sí, com bé saben els que s'han interessat en aquest model, es pot tenir en compte que la versió que podem comprar actualment a Espanya i a Europa no és precisament la mateixa que es pot comprar en mercats com el dels Estats Units.
I és que la raó d'aquest canvi és que la normativa quant a emissions i contaminació per part de la Unió Europea és molt més restrictiva que la que podem trobar en altres mercats, la qual cosa ha provocat que el fabricant americà hagi hagut d'adaptar el seu motor per poder vendre'l a Europa, una adaptació que ha arribat de la mà d'una pèrdua de potència.
En el cas de la versió americana, aquest Mustang arriba amb un V8 de 480 cavalls de potència i 567 Nm de par motor. Tanmateix, a Espanya i a Europa aquest el mateix motor ha estat regulat per oferir 453 cavalls i 540 Nm de par motor. Un motor que es pot associar a caixa de canvis automàtica de 10 velocitats o a una transmissió manual de sis marxes que envia tota la força a l'eix posterior.
La diferència de potència i de par no és enorme, però evidentment són molts els que senten una mica de frustració en veure com les cada vegada més restrictives normatives europees estan obligant a certes marques a regular motors tan icònics com aquest.