No és precisament casualitat que Ford sigui una de les marques més venudes a nivell mundial. Els molts anys d'experiència que acumulen a la marca americana els estan ajudant a, entre altres coses, saber molt bé quins són els models que poden triomfar als diferents mercats en què participen. En aquest sentit, sap molt bé el fabricant que no té a veure res el mercat nord-americà amb l'europeu i molt menys amb l'asiàtic, cada un d'ells amb les seves peculiaritats i amb un target diferent quant a conductors.
Referent als mercats europeus, si bé és cert que Ford continua apostant de forma clara pels motors de combustió, fan gust també molt bé en el fabricant americà que els models 100 × 100 d'elèctrics seran determinants en un futur no molt llunyà. És per això que, entre altres coses, més enllà d'apostar en alguns casos per la hibridació dels seus models, Ford va apostar fa ja un temps per llançar el seu primer crossover 100 × 100 elèctric: el Mustang Mach-e.
El sistema del Ford Mustang Mach-e que molts copiaran en el futur
No és que sigui cap secret que quan Ford va anunciar que el seu primer model 100 × 100 elèctric anava a portar la denominació de Mustang, molts dels amants d'aquest tipus esportius americans es van posar les mans al capdavant. Per a molts, utilitzar el nom de Mustang per a un elèctric va ser com menys un pecat.
Tanmateix, les bones xifres de vendes que està aconseguint aquest model al vell continent li han donat la raó a Ford. Especialment als mercats del nord d'Europa, on els elèctrics tenen una quota de mercat molt més gran de la que tenen als mercats del sud del vell continent.
Si bé és cert que en cap cas no és un model barat, es pot destacar que aquest Mach-e té un dels sistemes que segurament en un futur molts d'elèctrics copiaran: un carregador abordo que li permet guanyar una autonomia de gairebé 120 km en tot just 10 minuts de càrrega.
És evident que l'autonomia s'ha convertit, juntament amb el motor, el principal element a tenir en compte a l'hora de comprar un elèctric. És per això que aquest tipus d'invents, especialment en un país com Espanya, amb un sistema de punts de càrrega molt més fluix respecte al d'altres països europeus, evidencien el bon ull que té la marca americana a l'hora de saber que ha de centrar els seus esforços.