El Ford Focus pot presumir d'haver estat un dels models més interessants de la marca americana en les últimes dècades al nostre mercat així com en la resta de mercats potents europeus.
Tanmateix, les seves baixes xifres de vendes en els últims temps arran del boom dels SUV, amb el Puma i el Kuga robant-li molt protagonisme, han provocat que és la marca americana tinguis molt clar que el final de la vida comercial d'aquesta present generació no derivarà en l'arribada d'una nova generació, sinó en l'adeu definitiu d'aquest compacte.
Però el problema real que té la marca americana amb aquest model ja no és tant que vagi a deixar de produir-lo, un problema menor tenint en compte que en Ford continuen ampliant la seva quota de models elèctrics i que, per tant, és molt probable que el Focus sigui substituït per un altre model.
El drama econòmic de Ford amb l'adeu del Focus
El principal problema per a la marca és que, almenys de moment, no he trobat comprador per a la fàbrica on es fabrica aquest model a Alemanya, en concret la fàbrica de Saarlouis.
No és que sigui precisament cap secret que Ford va ser fa un temps negociant la venda d'aquesta fàbrica amb diferents fabricants, entre ells el gegant asiàtic BYD, però les negociacions no van arribar a bon port i, almenys de moment, no hi ha cap fabricant que estigui disposat a comprar aquesta fàbrica, la qual cosa ha provocat ja que Ford hagi de negociar amb el sindicat de treballadors IG Metall.
D'acord amb aquest sindicat no impedeix que la marca americana acabi venent la fàbrica, però sí que obliga que el fabricant que la compri mantingui la immensa majoria dels llocs de treball després de 2025 i no poder dur a terme acomiadaments forçosos abans de 2032, l'any en què el Focus dirà adeu definitivament.
Del que no es deslliurarà és de les indemnitzacions que ha de pagar aquells treballadors que sí que vulguin prescindir de la seva feina abans de 2032. Un adeu del Focus que realment li costarà molts diners al fabricant americà.