És més que evident que una marca que porta tants anys en la indústria com és Ford sap molt bé que els processos de fabricació d'un cotxe no són processos senzills, entre altres coses perquè en ells apareixen tota mena d'agents, des de fabricants fins a proveïdors passant evidentment pels treballadors de les fàbriques.

En aquest sentit, com bé saben els que tenen a la marca americana com una de les seves marques de referència, no és que sigui precisament cap secret que Ford ja ha anunciat que deixarà de fabricar un dels seus models icònics que va arribar al mercat a finals dels 90 i que va explotar comercialment en els 2000, el Focus, a partir de 2025.

 

Una decisió que es va prendre fa ja temps i que esbrinat en una sèrie de negociacions molt dures amb el sindicat de treballadors que treballen a la fàbrica on, almenys de moment, es continua fabricant d'aquest model, la fàbrica de Saarlois, a Alemanya.

La vaga que li costa 1 milió d'euros al dia a Ford

Però el problema per a la marca americana és que, per molt que ja hagin arribat a un acord amb els sindicats dels treballadors, ara són molts els proveïdors de materials que ajuden la construcció d'aquest Ford Focus els que s'han posat en vaga i, per tant, estan impedint que aquest model es construeixi, la qual cosa està causant pèrdues milionàries a la marca americana a raó d'1 milió d'euros al dia.

 

Els diferents proveïdors, que no són altres que Magna Stanztechnik, Benteler, Tenneco, Rhenus LMS i Lear, estan reclamant a la marca americana que s'arribi a un acord molt similar a què ha arribat Ford amb els treballadors de la fàbrica, entre altres coses perquè fan gust molt bé que, una vegada el fabricant dels Estats Units va abandonar les instal·lacions, bona part dels seus productes no tindran una clientela fixa, una cosa que evidentment suposarà acomiadaments i un drama econòmic.

De moment des del fabricant continuen assegurant que la solució no tardarà gaire a arribar, però el cert és que, tenint en compte que aquests proveïdors s'estan mostrant molt ferms en les seves condicions, no seria estrany que el fabricant americà hagués de cedir a les seves exigències tard un primerenc, entre altres coses perquè les pèrdues comencen a ser ja molt importants.