A Ford poden presumir de ser un dels fabricants que més ha ajudat que la indústria de l'automòbil s'hagi convertit en una de les indústries més importants a nivell mundial. En aquest sentit, sent com són una de les marques de referència, el fabricant americà és molt conscient que el futur de la indústria passa pels cotxes elèctrics.

Així, per molt que, almenys a Espanya així com la immensa majoria de mercats potents a nivell mundial, els models que continuen comptant amb motors de combustió continuen sent els que més quota de mercat tenen, els elèctrics van guanyant a poc a poc pes, entre altres coses perquè cada vegada són més les marques que estan deixant de fabricar models amb motors de combustió i apostant tot als elèctrics.

En el cas de Ford, si bé és cert que ja es va anunciar el seu adeu fa ja molt temps, va ser el passat 7 de juliol quan les dues últimes unitats del seu i cònic Ford Fiesta van sortir de la planta que té la marca americana a Alemanya. Dues unitats que no es posaran a la venda, sinó que la pròpia marca se les quedarà per als seus museus al Regne Unit i a Alemanya.

El Ford Fiesta diu adeu definitivament

Es pot tenir en compte que no estem davant d'un comiat més, sinó davant del comiat d'un dels models que més alegries ha donat a la marca americana a Europa des de fa ja molts anys. I és que des que la primera generació va aterrar a les carreteres del vell continent l'any 1976, aquest utilitària no he fet una altra cosa que anar sumant vendes de forma constant fins a haver aconseguit una xifra de mi més o menys que més de 18 milions de vendes amb les seves set generacions.

 

El problema en el seu cas és que, com els passa a tants altres utilitaris amb motors de combustió, les normatives de la Unió Europea en matèria de contaminació estan provocant que siguin models cada vegada més difícils de vendre, entre altres coses perquè, per adaptar els seus motors a les normatives actuals i, sobretot, a la futura normativa Euro 7, el seu preu s'hauria d'encarir tant que els deixarien ja anés del mercat.

En aquest sentit, són algunes les marques, entre elles Volkswagen amb el seu Polo o Kia amb el seu Rio, és que ja estan deixant molt clar que podrien seguir els passos del Fiesta, un model que has dit adeu definitivament després de convertir-se en una icona de les carreteres europees, especialment en la dècada dels 80 i els 90.