No és que sigui precisament cap secret que, tant Ford com la resta de marques potents que estan apostant pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics estan optant, almenys en la immensa majoria d'elles, per aplicar grans promocions a aquest tipus de cotxes, entre altres coses perquè se n'estan adonant que les xifres de vendes que es pensaven que anaven a aconseguir estàs molt lluny de les que realment estàs aconseguint.

Per diferents motius els elèctrics no estan triomfant al mercat com molts intuïen, per això, més enllà que moltes marques segueixin apostat per ells, també són moltes les que hagin variat els seus plans de cara a un futur no molt llunyà i, a més, apostin per promocions molt interessants per intentar augmentar les vendes dels seus elèctrics ja al mercat i així poder amortitzar bona part de la inversió que han realitzat per fabricar-los.

 

Un bon exemple d'això és un model que pot competir més que dignament amb l'elèctric més venut al món, el Tesla Model Y, i que precisament forma parteix del catàleg de Ford: el Mustang Mach-i.

El Ford Mustang Mach-e, un bon rival del Tesla Model Y

Comptant amb totes les promocions i descomptes disponible així com amb els ajuts del govern per incentivar les vendes dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, el preu de partida d'aquest crossover elèctric de Ford acaba rondant els 42.000 €, és a dir, té un preu similar al que té el Tesla Model Y abans de rebre els ajuts.

 

Amb un motor de 269 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir poc més de 430 km d'autonomia en una sola càrrega, aquesta opció, per molt que evidentment la xifra d'autonomia pugui variar depenent del tipus de conducció, passa per ser una opció realment interessant per a aquells que prefereixin confiar en una marca més assentada i amb més tradició com és Ford que no tant per una marca molt més moderna i que aposta per noves tecnologies com és Tesla.

El que fa falta saber ara és fins a quin punt aquesta promoció ajudarà a què el Mustang Mach-e, que estpa aconseguint una xifra de vendes molt més baixes de la qual a la marca americana s'esperaven, ajudarà o no que augmenti la seva quota de mercat, una cosa que no sembla senzilla veient com el Tesla s'està assentant cada vegada més en la immensa majoria de mercats en els quals és present.