Fa unes setmanes t'explicàvem en aquest mitjà les informacions que apuntaven al cessament de producció d'un dels models més icònics de Ford. I com si aquesta informació hagués despertat la febre per aquest model, les seves vendes s'han disparat a l'octubre. Estem parlant del Ford Fiesta. Segons una font britànica, la firma nord-americana hauria posat data de caducitat al clàssic utilitari a la primavera de 2023.

Fa temps que el Ford Fiesta no figura entre els models més venuts. El que va ser un èxit absolut a finals del segle passat a començaments dels 2000 ha anat caient en l'oblit. I en els últims temps les seves vendes han estat bastant escasses.

El Ford Festa triplica a l'octubre les vendes de setembre

Sense anar més lluny, segons dades d'Anfac, el Fiesta va matricular 170 unitats el setembre de 2022, situant-se en la posició 98 dels cotxes més venuts a Espanya. No obstant això, en comparació amb aquests números, el paper del Fiesta ha estat bastant més productiu a l'octubre. Anfac anuncia 379 matriculacions. Estem parlant de gairebé el triple de vendes. I va aconseguir pujar fins al lloc 64 dels més venuts a Espanya. No obstant això, en el còmput global de l'any 2022, el Festa summa 2.285 unitats venudes que el deixen al lloc 85.

Ford Festa
Ford Fiesta / Ford

Com dèiem, sembla com si les informacions sobre la seva desaparició imminent haurien despertat a uns quants conductors que haurien decidit aconseguir-ne un abans del cessament de la seva producció.

El Ford Fiesta ha estat un model reeixit des del seu llançament el 1976. És un dels utilitaris més icònics al costat de models com el Seat Ibiza, el Volkswagen Polo o els Peugeot 205, 206, 207 i 208.

El futur del Ford Festa està en l'aire

Però la creixent presència dels SUV urbans al mercat ha obligat Ford a moure fitxa. Primer va eliminar la versió de tres portes, deixant només a la venda la variant de cinc portes juntament amb la versió Active i l'esportiva ST. I ara, segons les informacions que provenen del Regne Unit la seva desaparició es produirà aviat.

Existeixen diversos motius que provocarien aquesta decisió. D'una banda, l'esmentada creixent presència dels SUV i crossover urbans. Sense anar més lluny, el Ford Puma està acaparant unes quantes vendes que en altres condicions haurien estat per al Fiesta. D'altra banda, l'encariment dels materials i el transport hauria elevat el seu preu de producció, reduint el marge de beneficis i el valor dels esforços de Ford per mantenir-lo amb vida.

Cal veure, tanmateix, si aquesta desaparició és definitiva o simplement que deixarà d'existir com el coneixem fins ara. És a dir, si Ford el rellançarà en un futur proper en forma de cotxe 100% elèctric. En qualsevol cas, Ford encara no s'ha pronunciat sobre això.