Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que estan aconseguint molts dels Toyota al nostre país i a Europa per adonar-se que la marca japonesa ha trobat a les seves fotos és híbrid auto recarregable és el seu millor argument en els últims temps.

I és que són molts els avantatges que tenen aquests motors, especialment si es fa un ús urbà d'ells. Al cap i a la fi, són mecàniques pensades per aconseguir uns consums molt baixos en conducció urbana ja que en la immensa majoria dels trajectes a velocitats molt baixes és el motor elèctric al que empeny el cotxe.

D'aquesta forma, no és casualitat que models com el Toyota Yaris aconsegueixin tenir un consum mitjà per sota dels 4 litres als 100 quilòmetres, així com models com Toyota Corolla rebaixin aquesta xifra per sota dels 5 litres als 100 quilòmetres, mitjanes que tenen també altres models de la marca com els C-HR o Yaris Cross.

 

D'altra banda, es pot destacar també que, encara que no sigui el seu millor terreny de joc, si s'opta per aquest tipus de mecàniques per afrontar llargues tandes de quilòmetres a velocitats altes, el seu consum no és que sigui pitjor que el que té qualsevol model de gasolina, sinó que més aviat s'apropa que té un model dièsel, per això són cada vegada més els que vostè per aquest tipus de motor que, a més, permet lluir l'etiqueta ECO i arriba a més associat sempre a una transmissió automàtica.

Els híbrids són rendibles al cap de més de 100.000 quilòmetres

Això sí, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que és una tecnologia més cara, els cotxes híbrids solen situar-se un esglaó per sobre quant a preu respecte als models amb motors de gasolina convencionals.

Sense ser tan cars com els cotxes elèctrics o els híbrids endollables però situant-se també un esglaó per sobre dels dièsel, la diferència de preu que té un model amb un motor híbrid respecte al qual té un model amb un motor de gasolina convencional sol ser d'entre 3.000 i 5.000 euros.

 

Una diferència de preu que comença a ser rendible no evidentment des que sortim del concessionari, sinó des que portem ja una bona xifra de quilòmetres a sobre. Ha estat l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, la que ha realitzat un estudi en aquest sentit ja determinat que els híbrids comencen a ser més rendibles que els models de gasolina quant a cost per quilòmetre una vegada s'han circulat ja com a mínim 110.000 km.

Per a la immensa majoria de models és una xifra que correspon més o menys al 30 % de la vida útil, i més tenint en compte que el nostre país és cada vegada més habitual canviar de cotxe cada pocs anys, però es pot tenir-ho en compte abans d'afrontar la compra d'un cotxe híbrid auto|interlocutòria recarregable.