El Dacia Duster pot presumir d'haver estat, és, i probablement seguirà sent-ho, un dels principals motius d'alegria de la marca romanesa a molts mercats. I és que, si bé és cert que el gruix de les vendes d'aquest models se centra en mercats europeus, també ho és que el Duster és important en mercats emergents com el de l'Índia.

Un mercat, el de l'Índia, el que l'estratègia de Renault ha estat molt diferent de la que han dut a terme a Europa. I és que al país asiàtic aquest model no es comercialitza sota el segell de Dacia, sinó de Renault.

En aquest sentit, es pot destacar que, si bé és cert que el Duster a l'Índia no ha evolucionat com ho ha fet a Europa, aquest SUV de baix cost s'ha convertit en el pilar que ha centrat la gamma de models de la marca en un mercat cada vegada més important.

És per això que molts s'han quedat amb la boca oberta en saber que, lluny de l'esperat, aquest model s'ha deixat ja de fabricar de cara a aquest mercat. Fins ara, el Renault Duster es fabricava a Sriperumbudur, Índia, però la fabricació ja s'ha acabat.

Renault opta per deixar de vendre el seu Duster a l'Índia

El curiós del cas és que, a diferència del que sol ser habitual quan es prenen aquest tipus de decisions, el Duster no estava sent un problema quant a vendes de Renault al país, més aviat el contrari.

Aquest SUV de baix cost va començar a vendre's a l'Índia el 2012 i ha aconseguit des d'aleshores molt bones xifres de vendes. Això sí, des del primer moment, a la marca francesa ja van deixar clar que els camins del Duster a Europa i a l'Índia anaven a ser diferents. I així ha estat.

Mentre al vell continent ja ha arribat la segona generació, a l'Índia es continua comercialitzant la primera. Això sí, per posar-lo al dia en matèria de disseny i equipament, Renault va optar per actualitzar-lo i donar-li un rentat de cara el 2019.

Així, no és casualitat que en Renault (i a Dacia) ja hagin assegurat que no arribarà una nova versió del Duster a l'Índia. Una vegada s'esgoti les unitats en estoc d'aquest model, el Duster passarà a millor vida.

Entre altres coses perquè, tenint en compte l'estratègia fixada per Renault juntament amb Nissan i Mitsubishi, la idea és la de potenciar l'ús de la plataforma CMF-A, una plataforma de la qual naixeran models que seran clau per a Renault en els propers anys en un mercat tan important com és el de l'Índia com són els Renault Triger i Renault Kiger.

Un Duster que, això sí, sí que continua sent més que clavi a Europa i a Espanya, on continua sent un dels models de Dacia que més alegries està donant a la marca.