Una de les millors decisions que volum fa ja més de dues dècades Fiat va ser la de recuperar al seu 500, un model que havia triomfat dècades enrere i que s'ha convertit en un dels models més venuts en Europa dels últims anys.

I és que, si bé és cert que aquest Fiat 500 passa per ser un dels models més veterans actualment a les carreteres europees, no deixa de ser un model que, mes rere mes i sobretot en alguns dels mercats tan importants d'Europa com és l'espanyol, continua rendint amb bones xifres de vendes.

 

Això sí, no és que sigui precisament cap secret que els plans de la marca italiana passen per posar punt i final a les versions amb motor de combustió d'aquest Fiat 500, i apostar-ho tot a la versió 100 × 100 elèctrica. És més, els plans de Fiat passen per convertir-se en una marca en el que els veritables protagonistes siguin els models elèctrics.

Fiat no adaptarà el 500 elèctric a una versió MHEV

El problema en aquest cas és que, veient que dones xifres de vendes dels cotxes elèctrics no estan sent les que s'esperaven a la marca menteixo en la part dels fabricants de cotxes, no són pocs els que donaven per fet que Fiat anava a llançar una nova versió dels seus 500 MHEV emulant la imatge del 500 elèctric.

 

Tanmateix, el màxim responsable de la marca, Olivier François, ja ha descartat aquesta possibilitat: "Estem alguna cosa en conflicte amb la idea d'afegir un 500 lleugerament híbrid a la família 500e, però no espero que ho fem. El model encaixa molt bé com a vehicle elèctric i, segons la nostra opinió, encaixa bé amb la nostra icona que és elèctric".

Tenint en compte que el proper mes de juliol arribarà al mercat la nova generació del panda, serà llavors el moment en què, en teoria, el Fiat 500 amb motor de combustió dirà adeu definitivament, un adeu després de 17 anys d'èxits que, això sí, molts, veient com de bé que es continua venent fins i tot avui dia, continuen sense comprendre.