A diferència del que passava fa ja molts anys al mercat de l'automòbil, avui dia la immensa majoria de les marques pertany a un dels gegants de l'automoció, ja sigui Stellantis, Grup Volkswagen, Grup Renault o Geely, entre molts d'altres.

Així, les sinergies entre les diferents marques estan provocant que en els últims anys siguin molts els models de diferents marques que, malgrat que tenen el seu propi llenguatge de disseny, comparteixen tecnologia i estructures. Bons exemples d'això són els SUV de Renault i Nissan, els models de Skoda, Volkswagen i Seat, els de Fiat o Citroën, etcètera.

 

El fet que diferents marques formin part del mateix grup ajuda que els diferents desenvolupaments siguin més barats així com els processos de fabricació. I un altre dels punts a favor en aquest sentit és que, com ha passat ara amb marques en teoria tan diferents com Citroën, Fiat i Opel tinguin el mateix model als seus catàlegs.

Fiat ja treballa en el llançament de la seva pròpia versió del popular Citroën AMI

No va ser altre que Citroën el fabricant que va sorprendre a molts amb el llançament fa uns dos anys del seu AMI, un cuadricicle cent per cent elèctric pensat per i per a la ciutat i que, en no necessitar permís de circulació de cotxes sinó el mateix que es necessita per conduir un ciclomotor, es posiciona com una opció perfecta per als joves.

Un model que, és sí, no es pot considerar un cotxe al cinema per cent ja que, per exemple, no pot circular per autovies o autopistes i que té un motor de tot just 8 cavalls de potència amb una autonomia que es queda en 75 quilòmetres. No deixa de ser una gaire bona solució per a la mobilitat sostenible a les grans ciutats i per als que saben que no necessitaran sortir d'ella.

 

Les vendes d'aquest Citroën AMI van superar les 9.000 el 2021, però el 2022 a la marca esperen superar les 10.000 tenint en compte que es posarà a la venda en altres mercats. Però el millor de tot és que Stellantis vol estirar encara més aquest xiclet i, després de donar-li a Opel l'oportunitat de fer seu l'AMI amb el llançament del Rocks-i, la versió de la marca alemanya de l'AMI, Fiat també tindrà la seva particular versió.

Un model que, tal com apunten en mitjans propers a la marca, rebrà el nom de Topolino, el mateix que va rebre un model de Fiat molt petit que es va vendre entre 1936 i 1955.

No s'esperen canvis en la mecànica d'aquest Topolino comparats amb l'AMI o el Rocks-i, però sí que sembla ser que a Fiat, malgrat que intentaran fixar un preu encara mes baix que el de les altres dues marques, li donaran una imatge més sofisticada. Fins i tot ja s'estudia la possibilitat d'una versió càbrio. Així, com passa ara amb el Panda, Fiat tindrà amb aquest nou Topolino el vehicle més barat a Espanya.