No han estat poques les vegades que algun fabricant de molt pes a Espanya i a Europa optat per llançar al mercat un model que, pel motiu que sigui, ha passat a la història i no precisament per ser un model d'èxit o bonic, sinó més aviat per al contrari, per ser un dels cotxes més lletjos que s'han fabricat en la història de l'automobilisme.

Un bon exemple d'això és el Fiat Multipla, un model que, si bé és cert que la marca italiana va llançar al mercat en la dècada dels 50 del segle passat, va tornar als anys 90 també del segle passat de la mà d'un disseny que molt pocs han oblidat, entre altres coses perquè, sobretot gràcies al seu característic frontal, és un d'aquests dissenys que no van passar desapercebuts i que continuen fent d'ell un model inoblidable, i no precisament per bé.

 

El curiós en aquest cas és que, tal com estan fent a tantes altres marques, a Fiat tenen molt clar que, per molt que en el seu moment l'últim Multipla va ser un fracàs en tots els sentits, aquest cognom compta amb una història pròpia, i volen recuperar-lo per a un nou model.

El pròxim B-SUV de Fiat es dirà Multipla

La idea en aquest cas és que el nou Fiat Multipla no s'assembli en res, per sort, a l'anterior, sinó que arribi en forma d'un SUV que es quedi a mig camí entre un SUV urbà i un SUV compacte, que tingui capacitat per a set passatgers en una configuració de 2 + 3 + 2 i que es converteixi en un rival per a models low-cost com és el cas dels Dacia Duster i Dacia Bigster així com per a alternatives també a models consolidats entre els generalistes com és el cas del Seat Ateca o el Nissan Qashqai.

 

De moment no se sap res sobre el disseny definitiu d'aquest nou Multipla, però es pot tenir en compte que fa tot just una setmanes Fiat va revelar una sèrie de prototips en els quals ja anticipava alguns dels dissenys que podrien inspirar als seus futurs models, per la qual cosa, veient algun d'aquests prototips, és més que evident que el nou Multipla tindrà aquest aire de model neoretro que tenen cada vegada més cotxes moderns.

Més, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte l'estratègia de Fiat, aquest nou model comptarà tant amb versions de combustió com amb versions 100 × 100 d'elèctriques.