Veient les xifres de vendes que Fiat porta acumulades en aquest 2022, és més que evident el pes que té el 500 dins del seu catàleg. I és que de les gairebé 16.000 matriculacions que la marca italiana aconseguit en aquests primers vuit mesos de curs, més de 10.000 corresponen a aquest urbà, un model que pot presumir de tenir diferents variants i, sobretot, una relació qualitat/preu més que interessant.
Això no significa, tanmateix, que Fiat no tingui altres models al seu catàleg que crida també molt l'atenció per aquesta excel·lent relació entre la seva qualitat i el seu preu. Un d'ells és un model que es va convertir en un èxit a l'Espanya dels anys 90 i que, vaig pensar que era que té ja molts anys a sobre, pot continuar presumint de ser un dels models més barats al nostre país.
No és altre que el mític Fiat Panda, un model que ha anat variant la seva carrosseria amb el pas dels anys i que ara es posiciona com un urbà amb un disseny diferent de la resta i que, com bé saben la marca italiana, sense fer precisament molt soroll continua sent un dels models que, almenys, entra dins del top 100 de vendes a Espanya, alguna cosa que altres models també amb molta història ja no poden dir.
El Fiat Panda, un urbà diferent a molt bon preu
És evident que en el fabricant italià ja estan treballant en la nova generació del Panda, un model que canviarà molt i que el més probable és que acabi convertit en un SUV compacte. Tanmateix, es pot destacar que, tal com podem veure en quecochemecompro.es, la vigent generació del Panda pot presumir de ser un model molt interessant pel seu baix preu.
I és que la versió més bàsica d'aquest model té un preu que es queda per sota dels 13.300 €, un preu associat a condicions específiques de finançament que el converteix en una alternativa a un dels top vendes al nostre país: el Dacia Sandero.
El millor en aquest cas és que, si bé és cert que la versió més bàsica d'aquest Panda té un equipament molt just i limitat, a Fiat han optat per seguir els passos amb aquest model respecte al 500 i dotar-lo d'un sistema de micro hibridació lleugera. Un sistema que, com bé saben els que busquen l'etiqueta ECO de la DGT, li permet lluir-la i així poder sortejar les restriccions de mobilitat a les grans ciutats.
No compta amb l'amor i l'equipament que compta de 500, però és evident que, a aquest preu, el Panda es converteix en una opció molt interessant per al dia a dia a la ciutat així com per a alguna escapada puntual.