Per molt que a Fiat sabien que el seu 500 i el seu Panda, especialment al seu mercat natal en el cas d'aquest últim, continuaven sent opcions molt interessants al mercat a nivell de vendes, la marca italiana ha decidit en els últims temps anar un pas més enllà i actualitzar bona part de la seva gamma amb el llançament del qual és un dels seus models més esperats: el Fiat 600.

Evidentment els més veterans al nostre país recorden amb molt afecte al Fiat 600 original, un model que es va posar a la venda a Itàlia a finals dels anys 50 del segle passat i que, de fet, es va vendre a Espanya de la mà de Seat, el famós Seat 600.

 

Tan sols fa falta veure les imatges del Fiat 600 actual per adonar-se que és un model completament diferent, entre altres coses perquè l'actual 600 passa per ser un Crossover d'unes dimensions majors i que se situa un esglaó per sobre del 500 actual, un model molt més semblant quant a mida al 600 original.

El Fiat 600 apunta èxit

La idea de la marca italiana és la mateixa que tenen en altres fabricants de Stellantis, el gegant a qui pertany Fiat, que no és altra que la de posar al mercat crossovers i SUV d'una mida molt compacta que ens converteixin en opcions realment interessants tant per al dia a dia en entorns urbans interurbans com per a algunes escapades lluny de la ciutat. No és casualitat llavors que aquest Fiat 600 comparteixi plataforma i molts components amb el Jeep Avenger.

 

El millor en el seu cas és que, més enllà que compta amb una versió 100 × 100 elèctrica, a Fiat han optat també per posar a la venda una versió que compta amb un motor micro híbrid de 100 cavalls de potència que li permet lluir l'etiqueta ECO i aconseguir consums baixos, una mecànica perfecta per moure's en entorns urbans i que permet que aquest model tingui un preu de partida amb descomptes que es quedi per sota dels 19.000 €.

No serà gens fàcil per a aquest 600 emular les xifres de vendes que porta molts anys obtenint el 500, però tenint en compte que forma part del segment de moda a Espanya, aquesta nova aposta de la marca italiana sí que té molts números per acabar convertint-se en un model d'èxit tant a Espanya com a Europa.