Els que segueixen atentament els passos que estan fent a Fiat en els últims anys saps molt bé que la marca italiana s'ha proposat de ser una marca de cada vegada més pes a Europa, i per això està ampliant el seu catàleg amb models tan interessants com és el nou Fiat 600 o les diferents versions del seu Fiat 500, un dels models més venuts a les carreteres del vell continent des de fa ja anys.

Precisament va ser la recent arribada del Fiat 600 el que va provocar que fossin molts els que van assegurar que, tenint en compte que aquest model forma part del segment dels B-SUV, un dels segments de moda a les carreteres europees, i implicarà de forma gairebé obligatòria la sortida del mercat del Fiat 500, la versió SUV del 500 i que comparteix segment amb el 600.

 

Si bé és cert que un, el 600, és un model molt més modern en tots els sentits, i que el 500 X és una de les opcions més veteranes del segment, a la marca tenien molt clar, almenys fins fa molt poc temps, que el millor que podien fer era evitar que els dos models lluitessin entre ells.

Fiat continuarà apostant pel 500 X, almenys fins a 2025

Tanmateix, recentment s'ha sabut que el fabricant italià ha decidit fer marxa enrere en aquesta decisió i continua apostant per fabricar el Fiat 500 X, encara que, es pot destacar que, això sí, que ha pres la decisió que aquest extra de vida comercial que tindrà aquest model té com a data de caducitat del primer trimestre del pròxim 2025.

 

El fet de què aquesta versió SUV del 500 aquest tenint encara molt èxit comercial i que el 600 es troba encara en la fase inicial de la seva comercialització en la immensa majoria de mercats a Europa és el que ha provocat que la marca italiana hagi decidit repensar la seva estratègia comercial amb aquests dos models, conscient de què, si bé és cert que arribarà un moment en el qual el 500 X haurà de desaparèixer per no entorpir l'èxit del 600, de moment poden continuar apostant pel veient que les seves xifres de vendes continuen sent més que acceptables.

Una decisió molt lògica que no fa cap altra cosa que evidenciar que, per molt que les marques estudiïn sempre molt atentament totes i cada un de les seves estratègies comercials, en alguns casos el mercat acabes sorprenent i el millor que es pot fer és rectificar.