Va ser fa ja 15 anys, el 2007, quan Fiat va deixar a molts amb la boca oberta llançant del mercat el seu 500, una reinterpretació d'un model que havia triomfat dècades enrere i que es posicionava com un cotxe perfecte per al dia a dia a la ciutat a les seves petites dimensions i el seu atractiu disseny.

Un model que, això sí, tot just ha rebut canvis quant al disseny en aquests 15 anys. De fet, el canvi més important en aquest model ha arribat en la part mecànica, amb l'entrada en joc d'una versió micro híbrida que ho ha fet una altra cosa que permetre-li poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor determinant en les seves vendes tenint en compte precisament que es tracta d'un model pensat per a les ciutats, el territori perfecte per lluir aquesta etiqueta.

 

Com bé saben a la marca italiana, aquest model pot presumir de ser un dels més venuts a Espanya, ocupant actualment la setena posició en el rànquing de vendes en el que portem d'any i havent aconseguit ser, de fet, el model més venut al nostre mercat el mes de novembre passat.

Tanmateix, a la marca tenen decidit ja carregar-se a la versió micro híbrida del seu 500, fet que ja avançar el màxim responsable del fabricant, Olivier François, quan es va llançar al mercat la primera versió 100 × 100 elèctrica d'aquest 500.

Fiat es carregarà la versió de gasolina del seu 500

Tenint en compte que és un model pensat per al dia a dia a les grans ciutats, sobretot, tenint en compte l'enorme èxit que està tenint la versió elèctrica d'aquest 500, a la marca fan gust molt bé que carregar-se a la versió de gasolina d'aquest model que acumula ja més de 15 anys a la seva esquena no és precisament una decisió arriscada.

 

Així, serà a partir de 2023 quan Fiat comercialitzarà aquest model amb tan sols la versió elèctrica, un model que, això sí, és ja més que bé posicionat al mercat. La idea del fabricant és completar la seva transició cap a una gamma de models cent per cent elèctrics, d'allà que, malgrat que el seu 500 de combustió continuï donant molt bons resultats de vendes, és el moment de dir-li adeu i, sobretot, agrair-li el bon treball que ha fet en aquests anys, entre ells el d'aplanar-li el camí a un 500 elèctric que sí que apunta a continuar sent un dels principals motius d'alegries de la marca a Europa.