Com passa en tantes altres indústries a nivell mundial, en la indústria de l'automòbil no és que sigui precisament fàcil triomfar, o almenys convertir-se en una marca que pugui sobreviure any després d'any sense que el risc econòmic sigui important.

En aquest sentit, es pot tenir en compte que els últims temps han estat molts els fabricants que han aparegut a les carreteres europees de la mà de cotxes 100 × 100 d'elèctrics, encara que és important ressaltar que en la immensa majoria dels casos han estat fabricants que han arribat a les carreteres del vell continent amb un bon bagatge anterior.

 

No ha estat el cas d'un fabricant de cotxes que sempre ha estat en el punt de mira i que ara, tal com apunten des de mitjans dels Estats Units, sembla que ha arribat a la seva fi, i no precisament de la manera que el seu creador esperava.

El somni d'Henrik Fisker acaba sent un malson

És que va ser el 2007 quan Henrik Fisker, un dels dissenyadors més importants de la indústria d'automòbil dels últims anys i que havia col·laborat amb marques com Aston Martin, BMW i fins i tot Tesla, va decidir emprendre un camí propi i llançar al mercat la seva pròpia marca.

 

El primer model, el Fisker Karma, ja va tenir problemes seriosos a l'hora de vendre's, però això no va impedir al dissenyador tornar a apostar per un projecte molt similar i llançar el seu primer model 100 × 100 elèctric, el Fisker Ocean, el 2022 després de diversos anys treballant en el projecte i buscant finançament perquè fos sostenible.

Un model, l'Ocean, que fins i tot es va arribar a vendre a Espanya, però que no ha estat suficient perquè el fabricant, Fisker Inc, fundada el 2016, hagi pogut tirar endavant. El problema en aquest cas ja no és que la marca tingui pèrdues, és que com apuntar en mitjans nord-americans, ha estat el mateix fundador el que ja ha reconegut que es troba en un procés de fallida i de fallida ja que les xifres de vendes no han estat suficients per poder recuperar tota la inversió i fer front a tots els deutes acumulats en aquests últims anys.

Així, el principal problema que es troben ara els que ja compten amb un d'aquests models és que, com és lògic, no comptaran a partir d'ara amb un servei de postvenda ni de manteniment, una cosa que evidentment no els farà gaire gràcia.