Tesla continua creixent, tant a a Europa com a nivell mundial. D'això, veient les xifres de vendes, no hi ha cap dubte. Elon Musk va entendre fa ja uns anys que la indústria de l'automòbil necessitava un canvi, i va apostar per fer de Tesla la marca capdavantera en matèria de cotxes cent per cent elèctrics.

És cert que totes i cada una de les marques estan apostant també per aquest tipus de motors, en la gran majoria de casos amb opcions híbrides o cent per cent elèctriques. En el cas de Tesla, tots els seus models, que cada vegada són més, poden presumir de ser cent per cent elèctric i de tenir en la tecnologia una de les seves millors armes.

Això és el que ha portat a la marca a aconseguir, de fet, més vendes que en el cas dels models elèctrics de les marques prèmium. El problema en aquests casos és que, quan un model té una càrrega de tecnologia tan gran com la tenen els Tesla, una petita errada pot acabar sent un inconvenient que no s'arregla fàcilment.

La errada en diverses unitats de Tesla que no té una solució immediata per als seus conductors

I això és el que ha passat justament ara a Suècia, un mercat en el qual alguns dels propietaris dels nous Tesla Model Y han reportat moltes errades en el sistema de calefacció.

Un sistema que funciona amb la famoses vàlvula Octovalve, una bomba de calor capaç d'embolicar l'habitacle d'una temperatura òptima en qüestió de minuts. I ha estat precisament aquesta bomba la que ha fallat en moltes unitats. Tenint en compte les més que baixes temperatures durant aquests mesos a Suècia, és evident que més d'un propietari d'aquest Tesla ho està passant realment malament quan està al seu cotxe.

Però el problema no és tant la pròpia errada per si mateix, sinó que, tenint en compte que els clients de Tesla no té un servei tècnic al qual pugui anar per solucionar aquests problemes, des de la marca se'ls ha fet saber que la solució passa per esperar a l'actualització d'aquest microprogramari, que hauria d'arribar d'aquí a unes setmanes.

Es pot destacar que des de Tesla ja ha apuntat que aquest mateix problema ja va aparèixer l'hivern passat en diversos models del Canadà, per la qual cosa la marca ja sap com arreglar-lo. Això sí, no sembla que la solució vagi a ser immediata.