Com sol passar sempre que apareix una nova tecnologia en un mercat, les reaccions a l'arribada d'aquesta nova tecnologia són molt diferents per part dels consumidors. En el cas dels cotxes, el millor exemple d'això és l'entrada el joc dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

No és que sigui precisament cap secret que els elèctrics compten amb una quota de mercat molt menor encara avui dia respecte als cotxes que compten amb motors de combustió tradicionals i fins i tot amb els cotxes que compten amb motors híbrids. Així, si bé és cert que són molts els que han abraçat l'arribada dels cotxes elèctrics amb molta efusivitat, continuen sent la majoria de conductors els que, almenys de moment, prefereixen continuar apostant pels motors de combustió.

 

Entre altres coses perquè tenir un cotxe elèctric avui dia a Espanya no és que sigui una tasca senzilla. Primer perquè, el primer pas de tots, el fet de comprar-lo, ja suposa un cost molt més elevat que el del mateix cotxe amb un motor de combustió.

Segon, perquè, tret que tinguem un punt de càrrega a casa, al nostre país no hi ha encara un sistema capaç i fiable de recàrrega de cotxes a nivell nacional, per la qual cosa afrontar llargs viatges amb cotxes elèctrics continua tenint una mica de risc. I tercer perquè, com bé saben els que tenen un elèctric, carregar al 100 × 100 el cotxe o carregar una bona part del seu bateria no és una cosa que sigui precisament una operació ràpida.

Les bateries que poden canviar el rumb dels cotxes elèctrics en Europa i en Espanya

És per això que un dels principals motius de preocupació de les marques que aposten pels cotxes elèctrics i dels fabricants associats a aquest tipus de cotxes és el d'intentar, més enllà d'augmentar l'autonomia d'aquest tipus de cotxes, reduir al màxim el temps de càrrega.

 

En aquests termes una de les últimes notícies que arriben des d'Àsia posa en el punt de mira CATL, un dels fabricants de bateries per a cotxes elèctrics més potents a nivell mundial, que treballa amb marques tan assentades com és el cas de Ford o Tesla, i que acaba d'anunciar que serà el primer trimestre 2024 quan entraran a producció unes bateries capaces de recarregar la seva capacitat fins a poder tenir 400 km d'autonomia en tan sols 10 minuts.

Evidentment, si avui dia ja hi ha alguns cotxes elèctrics que són capaços de carregar molt ràpid bona part de la seva bateria, una vegada entra en el joc aquestes noves bateries l'argument que carregar un cotxe elèctric serà un procés molt lent anirà a poc a poc desapareixent.