Si bé és cert que, com és lògic, són aquells conductors que utilitzen el cotxe diàriament i els que ell realitza molts quilòmetres a l'any els que acaben sempre estant molt atents al preu de la gasolina i el dièsel, veient com han augmentat els preus d'aquests combustibles en els últims temps cap són més els conductors que solen estar molt atents a l'evolució dels esmentats preus i, a més, busquen també la manera d'estalviar-se uns quants euros omplint el dipòsit del cotxe.

No és que sigui precisament cap secret que les diferents crisis dels últims temps han provocat que el preu del combustible hi ha augmentat de forma notable, començant per la pandèmia i acabant també pel conflicte a Ucraïna, una cosa que ha provocat que especialment a Europa els preus de la gasolina i el dièsel s'hagin disparat.

Es pot recordar que, si bé és cert que actualment els preus i estalvis són tan alts, hi va haver un moment a l'estiu passat que tant la gasolina com el dièsel van superar la barrera dels dos euros, una cosa|mica inimaginable fa tot just uns anys i que molt pocs van poder preveure. Preus que ara són més baixos i que, de fet, tornen a ser més o menys al mateix nivell que eren abans de l'inici del conflicte entre Rússia i Ucraïna.

Els preus de la gasolina i el dièsel haurien de baixar de forma imminent

En aquest sentit, si bé és cert que són alguns els experts que apunten que, arran d'una de les mesures preses per la Unió Europea respecte a la sancions contra Rússia, que no és cap altra que la de deixar de comprar-li dièsel a aquest país, el preu d'aquest combustible podria augmentar de forma notable en els propers mesos.

Això no significa que, com apunten també diversos experts, el fet que s'estigui augmentant la producció mundial d'aquest combustible a través d'un augment de la producció a les refineries pot acabar provocant l'abaratiment de la gasolina. Entre altres coses perquè durant aquest 2023, arran d'aquest augment de la producció, la capacitat de refinació augmentarà fins als 1,5 milions de barrils per dia, una cosa que evidentment acabarà provocant que el preu sigui més baix.

El fet que s'estiguin potenciant aquestes refineries en països com la Xina, Mèxic, Kuwait o Nigèria està ajudant que la producció mundial sigui més gran i, amb això també ho sigui l'oferta, per la qual cosa, almenys en teoria, en països com Espanya hauríem de començar a notar aquesta baixada de preu.