Totes i cada una de les marques que tenen presència als mercats més importants a nivell mundial saben molt bé que aquests no segueixen les mateixes regles. En aquest sentit, res tenen que veure les tendències que marquen la moda en mercats com els europeus així com els dels Estats Units o els asiàtics.

És per això que, com bé saben els amants de l'automobilisme, cada marca acaba adaptant el seu catàleg a les necessitats del mercat en el qual són presents. No és estrany llavors que siguin diverses les marques que són molt reeixides en mercats com en els Estats Units o a Europa que no tenen presència a la Xina o el Japó, així com marques asiàtiques que tot just tenen presencia a Europa, o també marques dels Estats Units que opten per continuar centrant els seus esforços al continent americà.

 

Tanmateix, tal com s'està comprovant els últims temps, el canvi de paradigma en la indústria amb l'entrada dels motors elèctrics i híbrids, està provocant que sí que siguin diverses les marques que fins ara romanien immòbils als seus mercats les que optin per fer el salt.

General Motors té Europa en el punt de mira

En el cas del mercat europeu, són algunes les marques asiàtiques que parli decidit entrar en ell ja sigui amb models low-cost així com amb models prèmium. Però ull perquè no és cap altra que és una de les matrius més potents del mercat nord-americà la que té al cap una possible tornada al vell continent. Es tracta de General Motors.

Si bé és cert que el gegant americà va ser present a Europa durant molts anys, també ho és que van marxar per la porta del darrere fa ja un temps veient que els seus models no tenien l'èxit esperat en un mercat tan diferent de l'americà com és l'europeu.

Tanmateix, no ha estat altra que la CEO de Geneal Motors, Mary Barra, la que ha obert la possibilitat que algunes de les seves marques tornin a apostar per intentar ser important en mercats com l'alemany, francès, espanyol o la resta dels mercats potents d'Europa.

 

"Fa uns 5 anys, vam vendre la marca Opel al que ara és Stellantis i no tenim cap remordiment de venedor per un negoci de combustió interna. Però estem veient l'oportunitat de creixement que tenim ara, perquè podem tornar a entrar a Europa com un jugador de vehicles elèctrics. Estic desitjant que arribi", ha apuntat recentment Barra.

Això sí, si bé és cert que no s'ha parlat encara de cap marca en concret ni de cap model en concret per a aquesta possible tornada de GM a Europa, també ho és que des de la marca americana deixa molt clar que si aquesta tornada es produeix arribarà de la mà de models 100 × 100 d'elèctrics. Al cap i a la fi, com bé saben a la resta de marques prèmium com Mercedes, seran aquests els models que acabin triomfant a les carreteres del vell continent.